Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Al·legacions per assegurar la preservació de la biodiversitat de Collserola

Van en la línia d’assegurar les garanties de preservació de la biodiversitat i d’evitar la degradació de Collserola

Publicat el 13.3.2019 10:00

Societat

Juanjo Compairé

La Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola va presentar el passat 9 de gener un seguit d’al·legacions al Pla especial de protecció del parc i a la corresponent Modificació puntual del Pla General Metropolità. Aquestes dues normatives arriben tard (han passat 9 anys des de la proclamació de Collserola com a Parc Natural) i haurien de servir per millorar la protecció i salvaguarda del nostre principal parc metropolità. Tanmateix, a parer de la plataforma, això no és ben bé del tot així.

Les principals al·legacions

  • Les noves normatives deixen oberta la porta a rebaixes del nivell de protecció, atès que no s’incorporen les garanties previstes a la xarxa europea Natura 2000, on Collserola està integrada.
  • La Plataforma, per evitar possibles vulneracions futures de la protecció, insisteix que calen uns indicadors fiables de l’estat dels diversos ecosistemes i de la flora i fauna.
  • Tampoc hi ha un criteri que prevegi com es faran les “extincions” de les edificacions no protegides. Caldria també aprofitar l’ocasió per eliminar aquells espais fins ara urbanitzables que posen en qüestió la preservació dels valors naturals. Reclamen l’aplicació dels règims sancionadors propis de la disciplina urbanística, per fer complir la normativa.
  • El mateix passa amb les infraestructures que travessen Collserola: hauria de quedar clar que només serien admissibles accions de manteniment, mai d’ampliació.
  • Les zones de Reserva Natural especialment protegides haurien d’unir-se (fins ara estan dividides en dues parts no comunicades). Caldria preveure’n la vigilància i les limitacions d’accés i d’usos.
  • Consideren un encert la incorporació de l’espai funcional (és a dir, les vores del parc, que van més enllà dels límits actuals), que obri el camí a una ampliació futura de l’àrea del parc. Però es tracta d’un espai que, per ser efectiu, hauria de ser supervisat.

En definitiva, aquestes al·legacions van en la línia d’assegurar les garanties de preservació de la biodiversitat i d’evitar la degradació de Collserola, sotmesa massa temps a la pressió urbanística, d’infraestructures i d’equipaments no propis d’un Parc Natural.  Encara som a temps de salvar Collserola.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els restaurants de Collserola batallen per continuar oberts malgrat les complicacions arran de les restriccions per la pesta porcina

Amb el tancament dels boscos i els camins, la restauració ha perdut el 50 % de la seva activitat econòmica

Més de 10 associacions de Collserola reclamen a l’Ajuntament una rebaixa en les restriccions per la pesta porcina

Els veïns exigeixen que no es restringeixi la mobilitat, i demanen a l'administració una millora del servei de neteja per fer front al brot

Se suavitzen les restriccions a Collserola per la pesta porcina: es pot anar al bosc

Es pot anar a passejar o en bicicleta, però es demana evitar les aglomeracions i continuen prohibides les activitats organitzades de lleure al medi natural

Un 50% de visitants menys: Can Calopa pateix les restriccions contra la pesta porcina

Malgrat la prohibició d’accedir al medi natural del parc, l’entrada a la masia a través de la carretera BV-146 es manté oberta i segura
spot_img

La Copa Sarrià es consolida amb 1.000 assistents en la segona edició

El Sant Ignasi es va coronar campió de la Fase d'Honor davant l'Olympia-Viaró, mentre que el CF La Bonanova es va adjudicar la Fase de Plata

Dos mesos de l’esvoranc de l’L9

Els nous terminis allarguen el retorn d'una part dels veïns fins a principis del 2027; els afectats denuncien el desgast emocional, reclamen més certeses i alguns s'organitzen en una plataforma per defensar els seus drets

Josep Arnau Piera, el mestre d’obres que va transformar el Sarrià de finals del segle XIX

Va signar prop de 170 projectes entre 1872 i 1905, va treballar per algunes de les grans fortunes de la vila i va deixar una empremta encara visible al centre històric de Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí