Economia
El Jardí
Anar al mercat des de casa. Així és la proposta que ha presentat al Mercat de les Tres Torres la start-up catalana FreshAi, que des del 18 de març, en una prova pilot, ha instal·lat les seves càmeres de vídeo d’alta resolució en dues parades de l’establiment: la Peixateria Xavi i Sònia i la Carnisseria Eugenio.
FreshAi presenta una plataforma sota el lema ‘El mercat a casa’ dissenyada per “transformar la forma de comprar en línia” de fruita, verdura, carn o peix procedent dels mercats municipals. L’usuari pot seleccionar en temps real el producte gràcies a la imatge en directe de la parada que veu a través del seu telèfon mòbil, ordinador o tauleta.

També s’eliminen les barreres físiques per a les persones amb mobilitat reduïda que no poden desplaçar-se habitualment al mercat. Amb aquest ànim de ser una aplicació inclusiva, FreshAi incorporarà en els pròxims mesos una transcripció fonètica dels productes exposats perquè persones amb disfuncionalitat visual captin igualment la informació que apareix a la pantalla.
A més, expliquen que l’objectiu és anar creixent progressivament també al Mercat de Sarria i al de Sant Gervasi. A més a més, durant l’estat d’alarma no es cobra cap recàrrec per transport.

Els mercats municipals de la ciutat representen no només els llocs on es compra producte fresc, saludable i de qualitat, sinó també espais de relació veïnal. El fet d’oferir als paradistes aquesta eina els permet competir en el mercat digital, del qual fins ara s’han mantingut allunyats davant la dificultat d’enfrontament amb els grans supermercats.