Publicitat
spot_img

Apunts policials sobre el coronavirus

Quan tot passi, cadascú de nosaltres haurà de fer una reflexió personal sobre els esdeveniments que ens ha tocat viure i sobre les reaccions que hem tingut individual i col·lectivament

Publicat el 16.4.2020 8:00

Seguretat

Xavier Boned, Mossos d’Esquadra

Aquest mes toca parlar, inevitablement, sobre el coronavirus o Covid-19. Parlem de situacions que ens estem trobant aquests dies que ens està tocant viure a tots els ciutadans, i més ben dit, a tota la humanitat. El primer pensament és que aquests dies tots ens hem posat a la mateixa altura pel que fa a estar exposats a contagiar-se del virus independentment de les possibilitats econòmiques, l’estatus social, la raça, el color de pell, la religió o la ideologia. 

No toca valorar en aquestes línies la resposta de les diferents administracions, la distribució dels recursos materials de prevenció, ni qui ha tingut accés a les proves de detecció en cada moment. Que cadascú faci les seves reflexions. Sí que podem opinar sobre fets inqüestionables com són la impagable resposta dels professionals de la salut, de les residències d’avis, dels serveis d’emergències, dels treballadors d’establiments comercials dedicats a serveis essencials per a la ciutadania i dels milions de ciutadans que estan respectant les mesures de prevenció i confinament decretats pel Govern.

Publicitat

Les situacions excepcionals a les quals no estem acostumats ens fan reaccionar de manera diferent segons la nostra educació, la racionalitat, l’equilibri personal i la nostra humanitat (compassió per les desgràcies dels altres). En aquest context, surt el millor de molts i el pitjor d’uns quants, que acostumen a ser els de sempre. Amb la idea de posar el que és positiu sempre per davant del negatiu, hem de parlar d’institucions i ciutadans que aquests dies han fet donacions de material de prevenció als cossos d’emergències. No podem citar-los a tots, perquè en són molts, però gràcies de tot cor Jean-Claude, Ignacio, Dr. Rodríguez, Dr. García… i molts més.

Gràcies als ciutadans que ens esteu posant la feina més fàcil col·laborant amb la nostra tasca policial. Gràcies als companys policies que no s’han absentat en aquests moments d’incertesa on podia ser fàcil trobar motivacions i excuses per no ocupar el lloc de treball. Gràcies, altre cop, als metges, els infermers, el personal sanitari, els cuidadors i els voluntaris que esteu en primera línia. Gràcies als que cuideu de les persones grans. Gràcies a tots aquells que esteu fent el que s’ha de fer. 

Però, amb aquesta crisi, també estem trobant ciutadans insolidaris i, lamentablement, hem hagut de denunciar persones per passejar el gos excessivament, obrir un establiment comercial sense estar entre els autoritzats, passejar o comprar en grup sense respectar les mesures de prevenció, anar a comprar múltiples vegades una mateixa persona sense respectar les mesures de confinament, desplaçar-se en vehicle sense poder acreditar cap dels supòsits que habiliten a la mobilitat… Parlem de gent insolidària, gent inconscient. 

Quan tot passi, cadascú de nosaltres haurà de fer una reflexió personal sobre els esdeveniments que ens ha tocat viure i sobre les reaccions que hem tingut individual i col·lectivament. Des de Mossos d’Esquadra també volem tenir un record especial per tots aquells que ens hauran deixat i per a tots els que ho estan passant malament. Perquè aquesta malaltia és cosa de tots i entre tots la superarem, sens dubte.

 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Detinguts cinc lladres per robatoris violents de rellotges a Sarrià-Sant Gervasi

Efectuaven els robatoris amb motocicleta, i el valor total dels objectes sostrets supera els 40.000 euros

Desmantellat un club cannàbic il·legal que venia droga a menors al carrer Sagués

Durant l'operatiu, els Mossos van intervenir 750 grams de marihuana i més de 700 euros en efectiu

Una jove menor d’edat, víctima d’una agressió sexual a Pedralbes

Els Mossos investiguen l'atac, que va tenir lloc de matinada a la cruïlla dels carrers Santa Caterina de Siena i Cavallers
spot_img

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí