11.2 C
Sant Gervasi
| Dijous 22 d'abril de 2021 |

Aquestes són les proposicions presentades i aprovades al Consell Plenari del Districte

Totes les propostes han estat aprovades per unanimitat excepte la d'ERC, que demana reactivar el nit bus dels barris de muntanya

Carme Rocamora
Cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada

Política

Carme Rocamora

Totes les proposicions presentades pels grups de l’oposició al Consell Plenari de Sarrià – Sant Gervasi celebrat aquest dimarts han estat aprovades. Mentre que la primera part de la jornada ha estat més tensa amb un intercanvi de retrets entre Junts, ERC, Eva Parera i el PP, la part de proposició de grups s’ha desenvolupat sense gaire debat. Totes les proposicions han estat aprovades per unanimitat excepte la d’ERC, consistent en reactivar la línia de Nit Bus N10 pels veïns dels barris de muntanya, que s’ha aprovat però amb l’abstenció del PSC i BComú. Aquestes són les proposicions:

PP: Aprovació i execució, en el termini d’un mes, d’un pla especial de reforç de la seguretat del districte.

BCanvi: Elaboració d’una campanya de salvaguarda, promoció i reactivació del sector de la restauració que tingui en compte la realitat dels districtes, amb una estratègia a curt, mitjà i llarg termini pactat amb el sector de la restauració.

Cs: Elaboració i posada en marxa en el menor termini possible d’un pla específic de seguretat per a la prevenció de robatoris a les zones escolars del districte. Ciutadans també va presentar aquesta proposta a la Comissió de Presidència de l’Ajuntament.

ERC: Reactivació de la línia de NitBus N10 -interrrompuda en pandèmia- abans d’acabar l’any per donar una altra vegada servei essecial al veïnat de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes i ampliar les parades a passeig de la Bonanova amb la Via Augusta i al Peu del Funicular, així com la freqüència de pas i la connexió amb altres busos de la xarxa. Ha defensat la proposta el republicà i membre del Jovent Republicà Nil Font, que ha reivindicat que aquest servei “no és un luxe”, sinó essencial, i que la línia actual està mal plantejada: “És necessària la mobilitat nocturna també als barris de muntanya”.

El conseller del Govern Joan Manel del Llano (BComú) ha explicat que la línia s’ha aturat per motius sanitaris i pel toc de queda nocturn, per limitar la mobilitat nocturna i evitar i prevenir situacions d’interacció social en la mesura del possible. Ha assegurat que mentre durin les restriccions de mobilitat continuarà l’anul·lació d’aquesta línia, però ha especificat que quan es redueixin les restriccions, el compromís és reprendre el servei. Però ha afegit que quan la línia estava en funcionament, va ser molt poc utilitzada: “El que cal fer és una reflexió profunda sobre com repensar aquest servei”.

Junts: Continuar la feina iniciada amb l’estudi de paisatge urbà del Farró i que es dugui a terme els estudis corresponents a tots els barris del districte com a protecció del patrimoni artístic, arquitectònic i natural.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.