Publicitat

Avui fa 100 anys que la vila de Sarrià va ser agregada a Barcelona

Coincidint amb l'efemèride Districte ha organitzat una programació especial d'activitats que comença aquest dijous

spot_img

Publicat el 4.11.2021 7:00

Societat

El Jardí

Malgrat l’oposició del veïnat de la vila de Sarrià, el 4 de novembre de 1921 se signava el decret d’agregació de Sarrià a la ciutat, que significava la culminació del procés de configuració de la Barcelona contemporània, que havia començat l’abril de 1897 amb la incorporació d’un seguit de municipis del pla: Sants, les Corts, Sant Gervasi de Cassoles, Gràcia, Sant Andreu de Palomar i Sant Martí de Provençals.

Coincidint amb el centenari del decret d’agregació de la vila de Sarrià al municipi de Barcelona, aquest dijous 4 de novembre del 2021 a la tarda, a la Sala de Plens del Districte de Sarrià-Sant Gervasi es farà l’acte institucional d’aquesta efemèride, tal com va informar El Jardí, que consistirà en una tertúlia sobre la governança de Sarrià – Sant Gervasi al llarg de l’últim segle.

Publicitat

L’acte comptarà amb la participació del tinent de l’alcaldia i regidor del districte, Albert Batlle; de la regidora presidenta del districte, Eva Parera, i dels exregidors Joan Fuster Sobrepere, Katy Carreras-Moysi, Jaume Ciurana i Joan Puigdollers, i també hi haurà una actuació de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic a la plaça del Consell de la Vila.

Aquest serà el tret de sortida a un ampli programa d’activitats que comptarà amb exposicions, publicacions, itineraris urbans, tallers, activitats infantils i concursos en línia, entre d’altres, que ha organitzat el Districte de Sarrià-Sant Gervasi i que tindran lloc fins el mes de maig del 2022.

Consulta tots els actes programats.

Sarrià 1921: el llibre del Centenari de l’agregació de Sarrià a Barcelona

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Comença la pacificació de Riu de l’Or: així serà un cop acabin les obres

El pressupost de l'actuació és de 840.521 euros i té un termini previst de 8 mesos

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

La incertesa sobre el final de les obres de la l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

Més que un derbi: el CP Sarrià i Sant Ignasi entre l’emoció i la urgència

Serà un partit marcat per la recent mort del fundador del C.P Josep Calderó i per la necessitat dels dos equips per allunyar-se de la zona de descens

La Catalunya gloriosa de Jaume Clotet

L’autor sarrianenc presenta a la Biblioteca de Sarrià "L'espasa del rei", el tercer i últim volum d'una trilogia sobre el thriller històric recent

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí