Publicitat

Avui fa 100 anys que la vila de Sarrià va ser agregada a Barcelona

Coincidint amb l'efemèride Districte ha organitzat una programació especial d'activitats que comença aquest dijous

Publicat el 4.11.2021 7:00

Societat

El Jardí

Malgrat l’oposició del veïnat de la vila de Sarrià, el 4 de novembre de 1921 se signava el decret d’agregació de Sarrià a la ciutat, que significava la culminació del procés de configuració de la Barcelona contemporània, que havia començat l’abril de 1897 amb la incorporació d’un seguit de municipis del pla: Sants, les Corts, Sant Gervasi de Cassoles, Gràcia, Sant Andreu de Palomar i Sant Martí de Provençals.

Coincidint amb el centenari del decret d’agregació de la vila de Sarrià al municipi de Barcelona, aquest dijous 4 de novembre del 2021 a la tarda, a la Sala de Plens del Districte de Sarrià-Sant Gervasi es farà l’acte institucional d’aquesta efemèride, tal com va informar El Jardí, que consistirà en una tertúlia sobre la governança de Sarrià – Sant Gervasi al llarg de l’últim segle.

Publicitat

L’acte comptarà amb la participació del tinent de l’alcaldia i regidor del districte, Albert Batlle; de la regidora presidenta del districte, Eva Parera, i dels exregidors Joan Fuster Sobrepere, Katy Carreras-Moysi, Jaume Ciurana i Joan Puigdollers, i també hi haurà una actuació de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic a la plaça del Consell de la Vila.

Aquest serà el tret de sortida a un ampli programa d’activitats que comptarà amb exposicions, publicacions, itineraris urbans, tallers, activitats infantils i concursos en línia, entre d’altres, que ha organitzat el Districte de Sarrià-Sant Gervasi i que tindran lloc fins el mes de maig del 2022.

Consulta tots els actes programats.

Sarrià 1921: el llibre del Centenari de l’agregació de Sarrià a Barcelona

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Comença la pacificació de Riu de l’Or: així serà un cop acabin les obres

El pressupost de l'actuació és de 840.521 euros i té un termini previst de 8 mesos

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

“Mai més serà dimecres”: el pes invisible de l’herència familiar

La sarrianenca Mò Bertran publica una novel·la que explora el dol, la culpa i les esquerdes encobertes dels vincles familiars

Sagacitat felina

El relat d'Elsa Corominas

El Premi Amadeu Oller ressona a Casa Orlandai

Tres sessions del cicle Aires Poètics reuneixen poetes premiats de diferents generacions per compartir lectura, reflexió i experiències

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí