Publicitat
spot_img

Barcelona cedeix el Palau de Pedralbes a la Generalitat

Es tracta d'una cessió històrica acordada entre Joan Clos i Pasqual Maragall el 2004

Publicat el 8.2.2022 13:44

Política

El Jardí

La Generalitat ha anunciat aquest dimarts al matí la cessió gratuïta de domini del Palau de Pedralbes i els seus jardins, fins ara en mans de l’Ajuntament de Barcelona i que passen a ser del Govern català. L’espai, al districte de les Corts, es convertirà en una nova seu representativa i centre de relació institucional.

Segons la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, la intenció és que el Palau de Pedralbes es converteixi en un “segon palau” -després del de plaça Sant Jaume- amb un paper institucional “rellevant.” No ha avançat però quins actes s’hi celebraran properament, argumentant que en els pròxims dies i setmanes s’aniran perfilant els diferents usos.

Publicitat

Una cessió històrica pendent

El 2004 l’aleshores alcalde de Barcelona Joan Clos i l’expresident de la Generalitat Pasqual Maragall van arribar a un acord per al finançament del Museu del Disseny, a la plaça de les Glòries. La Generalitat es va comprometre a aportar dues terceres parts del cost total de l’equipament i, a canvi, l’Ajuntament cedia la propietat del Palau de Pedralbes i els seus jardins. No va ser fins al març del 2019 que el ple de l’Ajuntament de Barcelona va acordar la cessió gratuïta del Palau de Pedralbes a la Generalitat, i fins avui, gairebé tres anys després, no s’ha fet efectiva.

Jardins del Palau de Pedralbes © Ajuntament de Barcelona
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Una dona, en estat greu després de ser atropellada a l’estació d’FGC de les Tres Torres

L'incident ha provocat la suspensió de l'L6 i retards generalitzats en la Línia del Vallès després del migdia

Delegar els desitjos

Un relat d'Elsa Corominas

Així s’ha viscut la tímida nevada al Tibidabo

Passat el migdia, els flocs s'han anat incrementant, però finalment no ha agafat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí