Publicitat

Barcelona cedeix el Palau de Pedralbes a la Generalitat

Es tracta d'una cessió històrica acordada entre Joan Clos i Pasqual Maragall el 2004

spot_img

Publicat el 8.2.2022 13:44

Política

El Jardí

La Generalitat ha anunciat aquest dimarts al matí la cessió gratuïta de domini del Palau de Pedralbes i els seus jardins, fins ara en mans de l’Ajuntament de Barcelona i que passen a ser del Govern català. L’espai, al districte de les Corts, es convertirà en una nova seu representativa i centre de relació institucional.

Publicitat

Segons la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, la intenció és que el Palau de Pedralbes es converteixi en un “segon palau” -després del de plaça Sant Jaume- amb un paper institucional “rellevant.” No ha avançat però quins actes s’hi celebraran properament, argumentant que en els pròxims dies i setmanes s’aniran perfilant els diferents usos.

Publicitat

Una cessió històrica pendent

El 2004 l’aleshores alcalde de Barcelona Joan Clos i l’expresident de la Generalitat Pasqual Maragall van arribar a un acord per al finançament del Museu del Disseny, a la plaça de les Glòries. La Generalitat es va comprometre a aportar dues terceres parts del cost total de l’equipament i, a canvi, l’Ajuntament cedia la propietat del Palau de Pedralbes i els seus jardins. No va ser fins al març del 2019 que el ple de l’Ajuntament de Barcelona va acordar la cessió gratuïta del Palau de Pedralbes a la Generalitat, i fins avui, gairebé tres anys després, no s’ha fet efectiva.

Jardins del Palau de Pedralbes © Ajuntament de Barcelona
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges

El veïnat de Sarrià fa pinya perquè Can Raventós sigui un refugi climàtic i espai per a la cultura popular

La Plataforma Defensem Can Raventós prepara accions i mobilitzacions que compten amb el suport d'una trentena d'entitats i la majoria dels partits de l'oposició
spot_img

L’última barra de pa del Forn Sarrià

Després de més de 50 anys aixecant la persiana del carrer Major, els Aranda s'acomiaden del barri envoltats d'agraïments: "El vostre forn, la nostra escalfor"

L’estiu: sol, platja i poc voluntariat

Amb l’arribada de les vacances, el nombre de voluntaris a Assís, que atén persones sense llar, disminueix dràsticament: calen mans per servir esmorzars, regular l’accés a les dutxes o proporcionar roba neta. Com és una jornada al centre de dia? Com pots participar?

Sant Joan 2025 a Sarrià-Sant Gervasi: consulta el programa

El Farró, Sarrià i el Rectoret organitzen sopars, concerts i fogueres per a la nit més curta de l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]