Publicitat

Barcelona en Comú

spot_img

Publicat el 9.5.2015 9:00

a fons: eleccions municipals

Propostes dels partits per Sant Gervasi

Quin és el vostre model polític per a la ciutat de Barcelona?

El model de Barcelona en Comú el volem construir amb la participació activa de la gent dels barris i en aquest moment estem parlant amb moltes entitats per definir el programa. El model es basaria en:

Publicitat

1) Crear ocupació digna, diversificant el model productiu i econòmic i vetllant pel benefici socioambiental.

2) Garantir els drets socials bàsics; concretament, al nostre districte cal incidir en la detecció dels casos de pobresa amagada entre la gent gran i les necessitats d’habitatge per al jovent.

3) Revisar les privatitzacions i els projectes contraris al bé comú.

4) Auditar les institucions i reduir-ne la burocratització; acabar amb les males pràctiques.

5) Transparència en la gestió.

6) Prioritzar el benefici de la ciutadania per sobre del benefici dels lobbys empresarials.

Joan Manel del Llano
Joan Manel del Llano

Sou partidaris de la divisió territorial en barris com una forma de descentralització del govern municipal?

Volem uns districtes i barris amb un paper més important i més competències. Els consells de barri i les corresponents comissions de seguiment han de tenir més funcions i han de servir, als barris on no hi hagi taules d’entitats, per impulsar-les i donar-hi suport a fi d’enfortir la participació ciutadana. Defensem també mecanismes de revocació dels consellers de districte i els regidors electes si la seva actuació és censurable o contrària al bé comú.

Penseu que l’actual model dels Consells de Barri s’ha de modificar? De quina manera?

Als consells de barri s’han de poder presentar propostes per iniciativa del veïnat, i les comissions de seguiment han de poder definir l’ordre del dia dels consells i convertir-se en dinamitzadores de la participació, impulsant, per exemple, processos participatius. Sigui com sigui, l’actual model és inoperant des del punt de vista participatiu, i ha de ser la ciutadania qui consensuï els canvis a fer-hi.

Feu tres propostes concretes i prioritàries pel territori de Sant Gervasi?

– Volem uns barris amb menys cotxes i contaminació, més habitables, i això implica: nous carrils bici, solucionar el problema d’aparcament de motos, eixos verds de vianants que uneixin els diferents barris, equipaments i zones comercials, i el reforçament del transport públic actual i la creació de nous busos de barri.

– A Sant Gervasi només hi ha dues escoles bressol públiques, situades per sobre de General Mitre i amb més demanda que oferta de places; considerem prioritari que se’n creï una de nova, que podria ser compartida entre Galvany i el Farró.

– Finalment, s’ha solucionar el dèficit d’equipaments dels barris de Sant Gervasi, sobretot a la part de sota de Via Augusta. En aquest sentit, és molt important assegurar la recuperació de la Clínica Ripoll i veure igualment les possibilitats d’ús d’altres edificis (Muñoz i Ramonet, Can Ferrer, antiga clínica Sant Josep…)

Feu una proposta més per cada una de les zones de Sant Gervasi: la Bonanova, Monterols, Galvany, Turó Parc, el Putxet i el Farró

A la Bonanova i Monterols, pacificació del trànsit a prop dels centres escolars i instal·lació de sensors informatius de la contaminació.

Al Putxet, pla de mobilitat, incloent-hi la millora de l’accessibilitat a l’estació d’FGC del Putxet.

A Galvany, biblioteca de barri amb un mínim de 2.000 m2 a l’espai de Muñoz i Ramonet.

Al Turó Parc, pressionar per establir un bus de barri que connecti els principals equipaments.

Al Farró, iniciar les obres d’equipament de Vil·la Urània com a nou centre cívic.

Paradeta de Barcelona en Comú
Paradeta de Barcelona en Comú

Teniu alguna proposta concreta per revitalitzar i augmentar el comerç de proximitat a Sant Gervasi?

És essencial, per a la cohesió dels barris, promoure’n el comerç de proximitat, proper a la gent i les seves necessitats, per davant del comerç de grans establiments i botigues de grans marques.

Per revitalitzar els mercats i les zones comercials, els volem relacionar amb els eixos verds de vianants i promocionar fent activitats a les places perquè la vida veïnal torni als carrers. També volem apropar els mercats a la ciutadania, fent, per exemple, que el mercat de Galvany sigui un espai més obert.

Per fer front als elevats lloguers de locals, es promourà la divisió de llicències d’activitat per a un mateix local, a fi de facilitar-hi l’establiment del petit comerç i de proximitat.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig
spot_img

Vil·la Urània organitza un mercat d’intercanvi de llibres per Sant Jordi

Els participants han de portar l'exemplar a Vil·la Urània del 15 al 22 d'abril abans d'emportar-se el seu llibre el dia de Sant Jordi

La incertesa sobre el final de les obres de la l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

Més que un derbi: el CP Sarrià i Sant Ignasi entre l’emoció i la urgència

Serà un partit marcat per la recent mort del fundador del C.P Josep Calderó i per la necessitat dels dos equips per allunyar-se de la zona de descens

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí