Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Batlle reconeix un repunt de robatoris a les Tres Torres i Pedralbes

El tinent de seguretat defensa un cop més que Barcelona és una ciutat segura: "Això no és l'apocalipsi"

Publicat el 15.6.2022 18:51 · Actualitzat el 17.6.2022 12:27

Política

El Jardí

El tinent d’alcaldia de seguretat a la ciutat i regidor del districte de Sarrià – Sant Gervasi, Albert Batlle, ha reconegut aquest dimecres que els barris de les Tres Torres i Pedralbes han patit en els últims anys un «repunt» de robatoris. Ha estat la resposta a una proposició de Valents que ha demanat incrementar la presència d’agents de la Guàrdia Urbana en aquests dos barris després de les queixes i l’organització dels veïns al voltant de la seguretat.

Batlle ha defensat que la Guàrdia Urbana està «altament implicada» en l’eradicació de robatoris a tota la ciutat, especialment allà on hi ha hagut un repunt en els últims anys i «aquests són dos barris (Les Tres Torres i Pedralbes) on s’ha produït aquest repunt», ha assenyalat abans de recordar que amb l’arribada de la pandèmia l’activitat delinqüencial es va traslladar del centre cap a barris més perifèrics. Tot i reconèixer que hi ha situacions preocupants i no volgudes, ha tornat defensat un cop més que Barcelona és una ciutat segura: «Això no és l’apocalipsi».

Publicitat

El responsable de la seguretat a la ciutat s’ha mostrat molest amb tots els grups polítics perquè, segons ell, quan a Madrid hi ha queixes relacionades amb la inseguretat el focus es posa en el Ministeri de l’Interior, i a Barcelona, en canvi, «el primer que rep és l’Ajuntament». En qualsevol cas ha apuntat que, si cal, es reforçarà de paciència per entomar les crítiques: «En tinc molta (de paciència), perquè en gasto poca».

El portaveu de Valents, Òscar Benítez, també ha retret a Batlle que no faci públiques les dades actualitzades de robatoris al districte que regeix i del qual n’és veí, Sarrià – Sant Gervasi. La resposta ha estat posar una data sobre la taula, el 7 de juliol, quan hi ha convocada una Junta de Seguretat amb Mossos d’Esquadra i es farà un repàs de les dades delictives al país.

«Seguretat, seguretat i seguretat… ja estic veient que el 90% dels temes que em trauran d’aquí a finals de mandat en aquesta comissió (Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció) hi faran referència», ha dit enutjat Batlle.

La proposició de Valents ha estat aprovada per unanimitat de tots els grups polítics, fins i tot del mateix govern.

Notícies relacionades

Dues dones detingudes per onze robatoris a Sarrià – Sant Gervasi

Per entrar als habitatges utilitzaven el mètode conegut com a "radiografia", amb el qual obrien portes que han estat tancades sense passar la clau

Tres dies de portes obertes inauguren els actes pel 700è aniversari del Monestir de Pedralbes

Acompanyat d'Illa i Gay, l'alcalde Jaume Collboni reivindica el Monestir de Pedralbes com a "part de l'ànima de Barcelona"

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

Ressenya: «Los umbrales»

A mig camí entre la novel·la d'aprenentatge i el relat de dol, el llibre fuig dels gèneres tancats per explorar com viure una bona vida a través dels petits plaers que ens ajuden a portar el drama de la fragilitat humana

La Sindicatura de Barcelona proposa aplicar excepcions perquè la Casa Orlandai pugui continuar celebrant activitats a l’exterior 

La defensoria obre una actuació d’ofici per supervisar l’actuació municipal en la preservació de les activitats de cultura popular i tradicional i avançar cap a criteris homogenis en tots els districtes de Barcelona

Barcelona planifica la reobertura de Collserola

L’Ajuntament prepara una proposta per flexibilitzar les restriccions per la pesta porcina africana, mentre la Generalitat preveu una reobertura gradual del parc a finals de novembre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí