Publicitat

‘Biblioteques públiques’ d’Ali Smith, la recomanació de la Casa Usher

En l'obra, l'autora escocesa alterna contes de ficció amb breus històries reals al voltant de la lectura

Publicat el 21.11.2024 9:00

Cultura

Les ressenyes de la Casa Usher

Ali Smith, l’autora escocesa que ens va fascinar a moltes de nosaltres amb el Quartet Estacional, torna a les nostres lleixes amb un nou llibre titulat Biblioteques públiques. Editat en català per Raig Verd i en castellà per l’editorial Nórdica, aquesta novetat del passat mes d’octubre és un recull de contes que giren entorn a l’amor per la lectura, la literatura i les paraules.

Biblioteques públiques va alternant contes de ficció, tots ells ben diferents però amb el denominador comú de la lectura, amb brevíssimes històries reals sobre les biblioteques.

Publicitat

Des de dues persones que no es coneixen però coincideixen en un tren, fins a un pare que veu com la seva família ha canviat en els últims deu anys, passant pel parc on es trobaven Percy Bysshe i Mary Shelley o la biblioteca que freqüentava Miriam Toews

És una lectura amena i càlida: el ritme de les històries, l’amor que transpiren les pàgines, la intel·ligència de l’autora present durant tot el llibre, la durada de cada història… Totes les parts encaixen perfectament. Però no tot és de color rosa. Smith aprofita la seva veu per alçar una crítica tant a la societat actual com al sistema polític que permet el tancament de tantes biblioteques.

És per això que des d’aquí us convidem a endinsar-vos en aquesta lectura i aprofitem per preguntar-vos: què diu de nosaltres la desaparició de les biblioteques públiques arreu del món?

Llibreria Casa Usher (c/ Santaló 79, entre Calaf i Rector Ubach)

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Vuit adolescents amb guants de boxa: “Cop de llum”, de Rita Bullwinkel

L'escriptora s’ha consolidat com una de les veus més potents de la narrativa nord-americana contemporània gràcies a una prosa incisiva, física i radicalment original

“Una noia a la ciutat” o l’amor segons Mercè Ibarz

En la seva última novel·la, l'autora parla de memòria, amor i ciutat a partir d’un fet molt concret: la pèrdua del seu company

Recomanacions literàries de la Casa Usher per Nadal

S'acosten les festes i la Casa Usher fa una tria de llibres per regalar

Miriam Reyes: de la poesia del cos a la memòria de Veneçuela

L'autora gallega participarà en el club de lectura de la Casa Usher el 17 de novembre per presentar "La edad infinita"
spot_img

Les obres de Balmes arriben a la fase final

Les actuacions es traslladen al costat Llobregat i acabaran a començaments d'estiu

“Mai més serà dimecres”: el pes invisible de l’herència familiar

La sarrianenca Mò Bertran publica una novel·la que explora el dol, la culpa i les esquerdes encobertes dels vincles familiars

Sagacitat felina

El relat d'Elsa Corominas

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí