Publicitat
spot_img

Bombers i Urbana posen en marxa la campanya forestal d’aquest any

La Guàrdia Urbana, augmentarà el patrullatge en els barris de muntanya per fer front a actituds que puguin suposar un risc

Publicat el 16.6.2020 22:32

Societat

ACN

Els Bombers de Barcelona i la Guàrdia Urbana han posat en marxa la campanya forestal d’aquest any. Els dos cossos han iniciat les tasques preventives a l’entorn de Collserola per tal d’evitar incendis durant l’estiu i es desplegaran per les gairebé 1.800 hectàrees de superfície del parc que pertanyen a la ciutat en una campanya que s’allargarà fins al setembre.

Els Bombers van iniciar a l’abril la precampanya forestal i a mitjans del maig es va posar en marxa el Parc de Vallvidrera per tal d’obtenir un ràpid accés a la zona forestal en cas d’incendi. Pel que fa a la Guàrdia Urbana, augmentarà el patrullatge en els barris de muntanya per fer front a actituds que puguin suposar un risc.

Publicitat

Durant aquests mesos, el Servei de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvament de Bombers ha estat fent tasques de prevenció a l’entorn de Collserola que ara s’amplien al màxim nivell amb l’entrada dels mesos de més calor.

El dispositiu que desplega estableix tres zones de cobertura bàsiques a Collserola amb recorreguts diaris per l’entorn forestal: Parc de Vallvidrera, Parc de la Vall d’Hebron i Parc de l’Eixample (carretera de les Aigües, carretera de Vallvidrea i barris del vessant nord del túnel) i Parc de Sant Andreu (Torre Baró, carretera Alta Roques, carretera del Cementiri i Ciutat Meridiana).

Les tasques consisteixen en reconeixement i recorreguts diaris i reguardes efectives segons les pre-alertes decretades amb punts fixes de vigilància durant les hores de més risc si es considera necessari.

Durant l’estiu de l’any passat es van produir 13 incendis a l’entorn del Parc de Collserola que pertany al terme municipal de Barcelona i 0,21 hectàrees van quedar afectades.

D’altra banda, la Guàrdia Urbana fa patrullatge preventiu per detectar situacions de perill. Les Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana de Sarrià-Sant Gervasi, Horta-Guinardó i Nou Barris s’encarreguen del control de la zona forestal i del patrullatge preventiu.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Quan Nadal em torna a trobar 

El relat de Maria Àngels Viladot

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí