Política
Carme Rocamora
El candidat a l’alcaldia de Barcelona pel Partit Popular, Josep Bou, ha carregat aquest dimecres contra el carril bici de Ganduxer, del qual ha dit que “només el pot pujar Indurain”, referint-se al ciclista espanyol amb el millor palmarès de la història, Miguel Indurain.
Ha assegurat que ha estat parlant amb veïns de la zona i que li han explicat que ara els cotxes no poden fer les funcions de càrrega i descàrrega per comprar als comerços i emportar-se les coses a casa, el que ha considerat una “afectació important”.
“Passa això perquè l’alcaldessa un dia s’aixeca i diu: avui tallaré un carrer o posaré un carril bici. Això no es fa així”, li ha retret Bou a Ada Colau, i ha apostat per “parlar amb la gent, amb les associacions de veïns i comerciants, i veure que volen”. I una vegada fet, ha dit, governar. Per això ha recalcat que és important comptar sempre amb el teixit comercial “que és qui crea riquesa a Barcelona i llocs de treball”.
Un circuit a Collserola
S’ha autoproclamat com a ciclista, i ha alertat que ningú li pot dir que no vol bicicletes, però ha apostat perquè estiguin ben ordenades, i parlar amb els veïns i amb els consellers de districte per interpretar la voluntat: “Això és democràcia”.
Ha defensat que si fos alcalde trauria més carrils bici que en posaria, “perquè n’hi ha que són absurds”, mentre que ha apostat per posar un circuit per bicicletes a Collserola.
“Eliminaria tots els que els veïns no volen, tant els que em diguin les associacions de veïns com de comerciants. Si no els volen, els trec”, ha defensat, mentre que ha dit que no en permetria cap de doble sentit.
50% de descompte al transport públic
Preguntat sobre com treure cotxes de la ciutat, ha dit que no s’han d’eliminar els dels barcelonins, sinó intentar que els que volen entrar de fora de Barcelona, no entrin, fent pedagogia, oferint aparcaments disuassius al costat d’estacions de FGC i bonificant a aquestes persones per agafar el transport públic, amb un bitllet amb el 50% de descompre de bonificació.
“Hem de rebaixar cotxes i vehicles que entren per la C58 o l’avinguda Diagonal”, ha assegurat, així com potenciar el transport metropolità, elèctric i no contaminant, per resoldre el problema que hi hagi “tant CO2” a la ciutat, però sense posar impediments ni taxes.
També li han preguntat sobre com regular el patinet elèctric, i mentre que ha dit que és necessari que els usuaris portin casc, matrícula i assegurança, ha apostat perquè sigui una regulació estatal, “és molt complicat”, ha conclòs.
En acabar, ha protagonitzat la pujada del carril en bici, i vist el resultat, potser Josep Bou també és una mica Miguel Indurain. Al vídeo es pot apreciar, a més, com al seu davant hi van dos ciclistes i un usuari de patinet.