Publicitat

Els dos carrers amb més accidents de trànsit a Sarrià-Sant Gervasi

Al districte hi ha quatre punts considerats actualment com a zona de risc per la Guàrdia Urbana perquè s'hi han produït més de 10 sinistres en un any

spot_img

Publicat el 22.1.2024 13:54

Societat

El Jardí

La cruïlla del carrer Balmes amb l’avinguda Diagonal, al límit entre el barri de Galvany i el districte de l’Eixample, és el punt del districte on més accidents de trànsit es van produir el 2023, segons el balanç de sinistralitat presentat aquest dilluns al matí per l’Ajuntament de Barcelona. En total, hi va haver 17 accidents, els mateixos que a la cruïlla del carrer Aragó amb Independència, a l’Eixample, esdevenint els dos punts més crítics de la ciutat en aquests moments.

Publicitat

A Sarrià-Sant Gervasi, per darrere d’aquest punt crític, se situa la confluència del carrer Isaac Newton amb l’avinguda del Tibidabo, on l’any passat hi va haver 14 accidents de trànsit. Aquest punt concret de la Bonanova, tocant a la ronda de Dalt, se situa entre el cinquè i el setè lloc amb més sinistres el 2023.

Publicitat

Disminueixen els accidents a Mitre amb Ganduxer

El tercer punt amb més accidents de trànsit al districte el 2023 va ser la cruïlla del carrer Ganduxer amb la ronda General Mitre, on hi va haver 11 sinistres respecte als 20 que hi havia hagut l’any anterior. Per tant, es van registrar nou accidents menys en qüestió d’un any. Són els mateixos accidents (11) que es van produir a la plaça Francesc Macià, al límit entre el barri de Galvany i els districtes de les Corts i l’Eixample.

Aquests quatre punts de Sarrià-Sant Gervasi són considerats per la Guàrdia Urbana com a zones de risc en aquests moments, perquè s’hi han produït més de deu accidents en un període de dotze mesos. Les principals causes d’accident arreu de la ciutat són les distraccions dels conductors amb el mòbil, el consum d’alcohol, no respectar la distància de seguretat, fer girs prohibits o sense precaució i saltar-se semàfors o que els vianants creuin per punts no autoritzats.

Font: Ajuntament de Barcelona

Baixen els accidents a la ciutat, però hi ha més ferits greus

Al conjunt de la ciutat, el nombre d’accidents trànsit ha disminuït prop d’un 5% del 2022 al 2023, passant de 7.202 sinistres a 6.857. El nombre de víctimes mortals per accident també ha baixat de 23 a 20, mentre que el nombre de ferits greus ha augmentat més d’un 30%, passant dels 172 als 225. Segons l’Ajuntament, es deu en part a un canvi en la manera de fer el recompte.

Font: Ajuntament de Barcelona

El que és una evidència, però, és que hi ha dos col·lectius especialment afectats pels accidents de gravetat en comparació amb anys anteriors. Els ferits greus que circulaven en bicicleta s’han triplicat, passant de 8 a 26 en un any, i els que es desplaçaven en patinet elèctric s’han doblat, passant de 6 a 11. Tot i això, els motoristes accidentats continuen sent els ferits més greus, passant de 81 a 91 casos en un any.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Les distraccions al volant són la principal causa d’accident a Sarrià

La Guàrdia Urbana identifica dues zones de risc al barri

Les famílies de l’escola Poeta Foix reclamen una reforma dels banys per garantir la seguretat dels alumnes

Davant les peticions de l'AFA, el Consorci d'Educació defensa que "no és prioritari ni urgent"

Les tres cruïlles amb més accidents de trànsit a Sarrià-Sant Gervasi

La Guàrdia Urbana identifica al districte tres punts de risc on s'han produït més de 10 sinistres en l'últim any

L’avinguda de Pau Casals i la plaça de Francesc Macià, dos importants centres de comerç i serveis

L’avinguda de Pau Casals i la plaça de Francesc Macià, dos importants centres de comerç i serveis
spot_img

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí