Publicitat

Sarrià – Sant Gervasi és el tercer districte de Barcelona amb més accidents de trànsit

Durant els primers sis mesos de l'any hi ha hagut 370 accidents atesos per la Guàrdia Urbana: una mitjana de dos per dia

spot_img

Publicat el 11.7.2022 17:56

Societat

El Jardí

Sarrià – Sant Gervasi és el tercer districte de Barcelona amb més accidents de trànsit durant els primers sis mesos de l’any. Ho era el 2019 abans de l’arribada de la pandèmia, i ho continua sent al 2022. Així ho assenyalen les dades de la Guàrdia Urbana presentades aquest dilluns. Això sí, el primer semestre de l’any als carrers del districte s’han produït 139 accidents menys que fa quatre anys. El 2019 en van ser 509, i ara 370: una mitjana de dos per dia.

Publicitat

Durant els dos anys sencers de pandèmia (2020 i 2021) es van reduir de manera notable els accidents de trànsit a Sarrià – Sant Gervasi al llarg del primer semestre, desplaçant el districte a la quarta posició en rànquing d’accidentalitat per darrere de Sants – Montjuïc.

Publicitat
Accidents els primers sis mesos de l’any. Font: Ajuntament de Barcelona

L’alcohol, la manca d’atenció en la conducció i la velocitat són els tres factors claus en l’accidentalitat, segons ha explicat el tinent d’alcaldia de seguretat a la ciutat i regidor de Sarrià – Sant Gervasi, Albert Batlle.

Preocupen els accidents de motos

Deu dels onze morts en accidents de trànsit a la ciutat durant el primer semestre d’aquest any eren conductors de moto, segons el balanç de sinistralitat de la Guàrdia Urbana. L’altre era un vianant. La majoria d’accidents han estat per distraccions del propi motorista, segons apunten des de l’administració, mentre que només en dos casos s’ha produït una col·lisió amb un altre vehicle.

Albert Batlle creu que seria convenient impulsar “una campanya de formació” entre els motoristes, recordant que des de fa un temps amb el carnet de conduir amb vigència de tres anys es permet la conducció d’aquests vehicles de dues rodes, sense haver fet abans una formació prèvia: “Molts conductors no han tingut una formació específica de base”.

“És molt difícil explicar el per què d’aquest augment de morts de conductors de moto. Estadísticament les dades són molt petites. No ha canviat ni el nombre de vehicles que circulen ni les vies han patit canvis significatius “, ha remarcat l’intendent de la Guàrdia Urbana, Àngel Borrell.

A tota la ciutat, en els primers sis mesos de l’any la Guàrdia Urbana ha hagut d’intervenir en 3.617 sinistres de trànsit. És un 24 % menys respecte al mateix període del 2019 (4.753), però un 8 % més que al 2021 (3.335 accidents). Els onze morts que ha deixat la primera meitat del 2022 són tres més que els vuit del 2021 i els vuit del 2019. El nombre de sinistres a la ciutat, per tant, continua en xifres inferiors a les registrades abans de la pandèmia, si bé s’han produït més víctimes mortals.

Els que segueixen a l’alça en els índex de sinistralitat són els patinets i vehicles de mobilitat personal. El nombre d’accidents en els que hi estan involucrats no ha deixat de créixer des de fa quatre anys: el 2019 en van ser 187; el 2020, 189; el 2021, 334, i el 2022, 397. La tinent d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha apunta que és una qüestió que “preocupa” però s’ha mostrat convençuda que, en proporció, el nombre d’usuaris d’aquests vehicles ha crescut molt més que els accidents on estan involucrats.

Pel que fa als controls, s’han duplicat els positius d’alcoholèmia a la ciutat (4.700) amb gairebé el mateix nombre de testos fets (18.543) que ara fa un any.

Notícies relacionades

Les tres cruïlles amb més accidents de trànsit a Sarrià-Sant Gervasi

La Guàrdia Urbana identifica al districte tres punts de risc on s'han produït més de 10 sinistres en l'últim any

Barcelona viu el dia amb més calor de la història: 40 °C a l’Observatori Fabra

Feia 42 anys, des del 6 de juliol del 1982, que el termòmetre no marcava una temperatura tant alta a la capital catalana

Sara Jaurrieta, escollida primera secretaria del PSC a Barcelona: “És un honor i un orgull”

La diputada i exregidora de Sarrià - Sant Gervasi apunta al canvi climàtic i l'habitatge com dos dels principals reptes per a la ciutat

Els dos carrers amb més accidents de trànsit a Sarrià-Sant Gervasi

Al districte hi ha quatre punts considerats actualment com a zona de risc per la Guàrdia Urbana perquè s'hi han produït més de 10 sinistres en un any
spot_img

El Govern de Collboni rebutja catalogar el Parc de l’Oreneta com reclamava Junts

Els socialistes plantegen la possibilitat "d'estudiar" un augment del nivell de protecció en un futur

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques

La falta d’espai continua sent el principal problema de l’associacionisme juvenil a Sarrià – Sant Gervasi

El Consell de la Joventut de Barcelona recull un llistat de peticions per a presentar-les a Gay, qui no acudeix a la reunió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí