Publicitat

El centre de Sant Joan de Déu a Sarrià atén 2.000 persones sense llar en una dècada

El Centre Residencial d’Inclusió (CRI) Hort de la Vila ha arribat als 10 anys acollint persones en situació d'exclusió social derivades pels Serveis Socials

spot_img

Publicat el 10.10.2023 15:24

Societat

Dani Silva

El Centre Residencial d’Inclusió (CRI) Hort de la Vila, que gestiona Sant Joan de Déu Serveis Socials a Sarrià, ha commemorat aquest dimarts al matí els deu anys de vida atenent a persones en situació de sensellarisme. El projecte treballa la reinserció social i laboral, la salut física mental i la recuperació dels vincles familiars, entre d’altres, i ja ha ajudat a gairebé 2.000 persones en una dècada.

Publicitat

La regidora de Sarrià-Sant Gervasi i tinenta d’alcadia de Drets Socials, Maria Eugènia Gay, ha fet un discurs ressaltant la importància de “focalitzar les polítiques públiques per donar una igualtat d’oportunitats per als més vulnerables”, i ha volgut recordar que aquest 2023 es compleixen 75 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Publicitat

Gay ha qualificat la feina del centre com una “lluita diària i necessària” i l’única manera que la humanitat progressi, posant en valor la feina, dedicació i entrega per construir un món “més just i igualitari”. La directora general de Serveis Socials de la Generalitat de Catalunya, Mireia Vall, també ha parlat del projecte de Sant Joan de Déu com un exemple “de comunitat i per la comunitat”.

Mireia Vall, juntament amb Maria Eugènia Gay i Salvador Maneu © Dani Silva
Mireia Vall, juntament amb Maria Eugènia Gay i Salvador Maneu © Dani Silva

La llei per eradicar el sensellarisme, en el punt de mira

En la seva intervenció, Gay s’ha mostrat ferma per defensar la proposició de lleis de mesures transitòries i urgents per fer front i erradicar el sensellarisme. Aquesta llei, que va arribar al Parlament el 25 de gener de 2022 amb el suport de la majoria dels partits de l’arc parlamentari a excepció de Vox, té per finalitat “afavorir la protecció, la promoció, la integració, la inserció i l’emancipació” de les persones sense llar. La llei es va impulsar gràcies a cinc entitats –Assís Centre d’Acollida, Arrels Fundació, Càritas Catalunya, la Comunitat de Sant Egidio i Sant Joan de Déu Serveis Socials-, dues de les quals, Assís i Sant Joan de Déu, tenen seu a Sarrià – Sant Gervasi.

En l’actualitat, la proposició encara està a tràmit i la darrera actualització va ser la compareixença el passat 15 de març del Director de Sant Joan de Déu Serveis Socials al Parlament de Catalunya per manifestar la seva preocupació perquè “la situació de vulnerabilitat i exclusió residencial no s’atura”. Maneu, que aleshores va demanar un esforç econòmic per acabar amb aquest problema social, ha assumit aquest dimarts que es trigarà “molts anys” a erradicar el sensellarisme.

Maria Eugènia Gay durant la seva intervenció © Dani Silva
Maria Eugènia Gay durant la seva intervenció © Dani Silva

Totes les persones ateses al CRI Hort de la Vila hi arriben derivades dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Barcelona i es troben en una situació d’exclusió social, tal com ha manifestat la darrera veu institucional, la del Director de Sant Joan de Déu Serveis Socials – Barcelona, Salvador Maneu, que creu que “projectes com aquest que només es poden tirar endavant amb l’aliança entre institucions”. Al CRI hi conviuen diàriament més de 200 persones, 116 de les quals són usuàries i 21 professionals que els atenen. També participen voluntaris a més dels treballadors essencials que fan que l’estada funcioni, com el personal de neteja o el de cuina.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Marta Romagosa i Assís aterren la novel·la ‘28 metres’ a Sarrià: “És una història de contrastos”

La Llibreria de la Plaça reuneix a l'autora i la directora del centre de sensellarisme al Centre de Sarrià

Vox punxa en l’intent de criminalitzar el centre d’acollida de Cister

Paral·lelament, una vintena de veïns es reuneixen a les portes de l'edifici en una concentració de suport

Un centre d’acollida a persones sense llar de la Bonanova, al punt de mira de l’extrema dreta

Vox convoca una manifestació, tot i que el veïnat i l'Ajuntament asseguren que mai ha generat conflictes

Assís acull una vintena de persones sense llar després de l’operatiu a l’aeroport: “Venen en pitjors condicions”

El centre denúncia la falta de comunicació per part d'empreses i autoritats davant la inesperada intervenció
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]