Publicitat

Cervesa amb cos i ànima

Freixenet era al Nadal, fa uns anys, com Damm és a l’estiu des de en fa uns quants

spot_img

Publicat el 6.7.2019 8:00

Opinió

Marta Royo

Freixenet era al Nadal, fa uns anys, com Damm és a l’estiu des de en fa uns quants. Ja ha arribat la nova campanya d’Estrella Damm de l’estiu.  El ‘Mediterràniament’ d’aquest any, ‘Ànima’, és molt diferent dels anteriors. Manté l’essència de la marca, de la seva estratègia de comunicació, però la marca ha trencat amb les platges idíl·liques i la música que transportava al bon rotllo de l’estiu. Aquest cop ha apostat per una estratègia que vol remoure consciències, en aquest cas amb un missatge mediambiental. La música i la lletra són de Joan Dausà, i la cançó l’ha interpretat Maria Rodés.

Publicitat

La nova campanya, ‘Ànima’, representa una gran oportunitat per mobilitzar (remoure m’atreviria a dir) consciències per salvar el medi ambient, i per informar d’una manera subliminal que ens carregarem el planeta si seguim consumint plàstics. Ha estat interessant (o molt astut) fer el llançament quan just s’acaba la setmana del boicot al plàstic. La iniciativa ha estat impulsada pel grup de Facebook Zero Waste España.

Publicitat

Una altra novetat és com es complementa la campanya, més enllà de l’espot. Al final de la peça, la marca cervesera remet a la pàgina web estrelladamm.com/sostenibilitat on l’empresa detalla algunes de les iniciatives que fa per treballar per la sostenibilitat i tenir cura del medi ambient.

Què es pretén aconseguir amb una campanya de conscienciació/sensibilització?

• Crear consciència sobre la importància de…

• Fomentar l’ús eficient i responsable de…

• Incidir en la participació social per…

• Generar noves actituds mitjançant…

Les campanyes de sensibilització pretenen tocar el cor del consumidor, i la gràcia rau a fer-ho de forma subtil. I encara té més gràcia quan ho fa una marca privada i no cap institució pública, que més enllà de treballar en clau pròpia, treballa en com es relaciona la marca amb el món. L’enginy és que una cervesa, com Damm, que fins ara comunicava emoció, alegria i una mica la “dolce far niente”, canvia del tot l’estratègia de comunicació i es mostra compromesa amb la societat per fer un món millor.

Aconseguirà Damm ser una marca del tot sostenible? Fa uns anys va apostar per la proximitat, i ara fa un pas més cap a la conscienciació. Com deia el Capità Enciam, els petits canvis són poderosos. Gràcies, Damm, per fer un petit gran canvi dins del món de la comunicació.

Amb la segona part, encara completa més la RSC de la marca. De fet, la segona part és del tot una campanya de sensibilització que es linka a una marca, en aquest cas DAMM. Una campanya que la podria haver fet qualsevol associació/administració sense ànim de lucre.

Marta Royo és la fundadora de  Mosaiking Comunicació

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Número 38, març

  Descarrega  

Número 35, desembre

  Descarrega  

Número 34, Novembre

  Descarrega  

Número 33, octubre

  Descarrega  
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]