Publicitat

Christina Rosenvinge en format íntim al Nota 79 (ClubCircuit)

Poques vegades es pot gaudir de Christina Rosenvinge actuant en una sala de format petit

spot_img

Publicat el 19.12.2018 17:34

El Faristol

Eduard Sant i Chalois (@Eduard_Sant)

Dijous 13 de desembre, nit grisa i freda de prehivern al barri del Farró. En canvi, a l’interior del Nota79, ambient càlid i expectació màxima mai vista fins aleshores. La prova més clarivident ho trobem en el fet que les entrades per aquest concert d’una de les figures actuals més respectables del panorama musical en llengua castellana, vigent Premio Nacional de Las Música Actuales, i  cap de cartell de nombrosos festivals, es van esgotar setmanes abans. Actualment, poques vegades es pot gaudir de Christina Rosenvinge actuant en una sala de format petit.

Publicitat

Durant tres dates i en tres sales diferents (Nota 79, Depósito Legal a L’Hospitalet i Els Pagesos a Sant Feliu de Llobregat), Rosenvinge va clausurar el nou cicle ClubCircuit que organitza l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC) per tal de reivindicar aquestes sales de petit format embrió de molts músics.

Publicitat

Amb 10 minuts de retard de rigor esperant que s’acabés d’omplir la sala, Christina Rosenvinge (guitarres, veu i teclat) acompanyada de Toni Díaz (baixista i teclista) i Juan Diego Gosálvez (bateria) van aparèixer a sobre l’escenari acompanyats d’una forta ovació.

Després de la respectiva salutació als assistents, Rosenvinge va afirmar estar especialment intrigada per aquest concert, ja sigui pel fet de debutar aquesta gira en format trio com sobretot després d’un viatge en furgoneta des de Madrid amb forces contratemps inclòs una punxada de rodes que va provocar que no tinguessin tota l’estona desitjada per assajar.

La fortalesa emocional masculina

Al llarg de pràcticament una hora i tres quarts, Rosenvinge va repassar bona part del seu flamant i recomanable desè treball en solitari Un Hombre Rubio en què s’endinsa en la fortalesa emocional masculina assumint diferents identitats: un pare, un fill, un amant, deixant oberta la possibilitat que per mitjà de l’ús masculí estigui parlant de si mateix. A més, per delícia dels seus incondicionals, va viatjar a treballs anteriors amb temes com La Distancia Adecuada, La Muy Puta, La Joven Dolores o Canción Del Eco, entre altres temes.

Les noves relectures dels temes en format més íntim van prendre una atmosfera hipnòtica

Cristina Ronsenvinge, Curtcircuit 2018 © Carles Rodríguez

Aquestes estranyes circumstàncies que van acompanyar el viatge, es van ressentir en el transcurs d’un concert que va anar de menys a més de manera evident. La seva primera mitja hora  va ser clarament un tanteig musical entre Rosenvinge i els seus músics. Les noves relectures dels temes en format més íntim van prendre una atmosfera hipnòtica, elegant, deixant sense paraula als espectadors que ovacionaven un cop finalitzat cadascuna de les interpretacions respectives.

Aquesta bona comunió entre músics i espectadors sumant-hi el fet que Rosenvinge reconegués alguns dels seus seguidors més fidels, va fer dissipar tots els dubtes inicials als músics. És aleshores quan es va poder gaudir del millor de Rosenvinge que al llarg dels seus pràcticament 40 anys de carrera ha aconseguit sorprendre i seduir a diverses generacions.

Com a cirereta final a aquesta vetllada especial al Nota79, els darrers minuts de Piedra Angular (tema que conclou també un Hombre Rubio), mentre Toni Díaz i Juan Diego Gozálvez tocaven a ritme de vals, Rosenvinge va baixar de l’escenari per ballar amb un espectador davant la sorpresa de l’afortunat i de la resta dels presents.

Notícies relacionades

Teresa Cunillé rep la Medalla Centenària de la Generalitat: “He fet coses molt maques”

L'actriu i veïna del Farró celebra la seva trajectòria acompanyada d'amics i familiars

Carnaval a Sarrià-Sant Gervasi 2025

De finals de febrer a principis de març, el districte ofereix una àmplia proposta de rues, espectacles i tallers, entre d'altres

L’Ajuntament intervé en 42 km de carril bici, cap d’ells a Sarrià-Sant Gervasi

Tanmateix, millorar la mobilitat pedalable és un dels principals reclams als pressupostos participatius i de membres de la comunitat educativa

La mort d’un ciclista a Sarrià reunirà una reivindicació per una xarxa de bici més segura

L'acte es farà el 20 de febrer i servirà per rendir homenatge a Hugo Fernández, que va morir a principis d'any al Passeig Sant Joan Bosco

Temes relacionats

Paula Valls: “El català em serveix per crear cançons de temàtica més íntima”

Eduard Sant entrevista a 'El Faristol' a l'artista osonenca que presentarà el seu tercer treball, 'Començar de nou', el 23 de març a Luz de Gas

El piano i el jazz destaquen al cartell de concerts d’abril a Nota 79

La petita sala de música en directe del Farró acull cinc concerts de cinc grans artistes i grups del moment

Nota 79 programa un març ple de presentacions de nous treballs de l’escena musical

Nota 79 aposta per un cartell de jazz, música clàssica, d’autor i presentacions de nous treballs de propostes emergents com Nerea Bassart Trio

Sotrac presenta per primera vegada a Barcelona al Nota 79, “On neixen els instints”

La programació de febrer al Nota 79 arriba carregada de propostes que defineixen la filosofia de la sala del barri d’El Farró
spot_img

Teresa Cunillé rep la Medalla Centenària de la Generalitat: “He fet coses molt maques”

L'actriu i veïna del Farró celebra la seva trajectòria acompanyada d'amics i familiars

L’Ajuntament intervé en 42 km de carril bici, cap d’ells a Sarrià-Sant Gervasi

Tanmateix, millorar la mobilitat pedalable és un dels principals reclams als pressupostos participatius i de membres de la comunitat educativa

La mort d’un ciclista a Sarrià reunirà una reivindicació per una xarxa de bici més segura

L'acte es farà el 20 de febrer i servirà per rendir homenatge a Hugo Fernández, que va morir a principis d'any al Passeig Sant Joan Bosco

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí