Cultura
Natalia Avellan
Amb només set integrants i diverses tasques sense cobrir, la comissió de festes del Roser necessita ampliar l’equip de voluntaris per a afrontar la pròxima Festa Major de Sarrià que, com cada any, se celebrarà a l’octubre. Per aquest motiu, han decidit convocar la primera reunió oberta de l’edició 2025, el 13 de gener a les 20 h al Centre Cívic Casa Orlandai, per donar la benvinguda a tots aquells que estiguin interessats a formar part de la comissió.
“Atenció! Atenció! Sarrianencs i sarrianenques! Voleu participar i conèixer com s’organitza una festa major des de dins? Teniu ganes de fer vida al barri?”, diu el missatge que fan córrer a través de les xarxes socials. A banda de donar a conèixer la mala salut per falta de mans que pateix en aquest moment la comissió de festes, la trobada també servirà per presentar detalladament totes les subcomissions que la integren i les tasques que es realitzen en cada una d’elles. D’aquesta manera, tenint ple coneixement, els assistents podran decidir quina feina els agrada més.“L’únic requisit per a presentar-te com a voluntari és que t’agradi el projecte”, explica Berta Julià a El Jardí, membre de la comissió de festes del Roser.
Falten mans per portar les xarxes socials i la publicitat
La gestió dels concerts, el control de l’economia, la supervisió de les infraestructures o la coordinació de les activitats culturals són algunes de les nombroses tasques que es duen a terme des de la comissió. Tanmateix, malauradament s’ha anat reduint la quantitat de voluntaris que se’n fan càrrec, fins a ser només set persones. “Ens estem trobant amb un problema de falta de relleu”, afegeix Julià. A causa de la reestructuració i els moviments interns, hi ha dos càrrecs que actualment han quedat desatesos: l’administració de les xarxes socials i el control de la publicitat. “Tot i que qualsevol mena d’ajuda és benvinguda, són els dos llocs que ens agradaria cobrir, com més aviat millor”, recalca Julià.
D’una banda, les xarxes socials suposen una eina fonamental per a la comissió, ja que els permet donar-se a conèixer entre el veïnat del districte. La persona encarregada d’aquesta tasca s’ha d’assegurar de fer fotos dels actes, publicar els cartells i informar de tot l’essencial. D’altra banda, fer-se càrrec de la publicitat suposa conservar una relació amb els diferents comerços i entitats del barri, els quals ajuden econòmicament a mantenir la festa major de Sarrià.
La comissió de festes del Roser es reuneix quinzenalment i, a partir del mes de maig, es troba cada setmana. Un cop arriba la Festa Major, els horaris s’organitzen de tal manera que tots els membres de l’organització poden tenir descansos. A més, els nous voluntaris en tot moment estan tutelats pels més veterans, que fa anys que estan al capdavant.
Al llarg de la sessió oberta, cinc membres de la comissió han detallat les tasques atribuïdes a cada departament, recalcant especialment la manca de responsables en la gestió dels anuncis i de l’Instagram de l’entitat. La presentació també ha servit per anunciar una nova proposta de seguretat, a càrrec de la comissió de concerts, per tal de millorar l’espai i afavorir la convivència veïnal. A la sessió han assistit set veïns interessats a formar part de l’equip de voluntaris. Tots ells han demanat que se’ls comparteixi l’acta de la reunió, juntament amb el material de suport de la presentació, per acabar de rumiar la seva decisió. Tanmateix, la crida a la participació encara continua, de cara a la pròxima Festa Major de Sarrià a l’octubre.
