Publicitat

Mozart al II Cicle de Música de Cambra al Teatre de Sarrià

Concert del II Cicle de Música de Cambra, amb Maria Canyigueral al piano que estarà acompanyada al violí per Maria Florea

spot_img

Publicat el 25.4.2022 12:00

Cultura

Jesús Mestre

Aquest dimecres 27 d’abril hi ha concert del II Cicle de Música de Cambra, el primer de Maria Canyigueral al piano que estarà acompanyada al violí per Maria Florea, una jove músic d’Esparraguera amb molta projecció. El concert es dedica a una selecció de les sonates per a violí i piano de W. A. Mozart.

Publicitat

En una entrevista a El Jardí (que es publicarà al diari de maig), Maria Canyigueral valorava d’aquesta manera el I Cicle de Música de Cambra: “No era el moment idoni per començar un projecte artístic, hi havia molt condicionants, l’aforament reduït, etc., però hem aconseguit sobreviure i el balanç va ser molt positiu. Esperem que sigui un projecte per a molts anys, necessitarem més edicions per assolir que es conegui més. Vull pensar que ara, a l’abril, la gent recordarà aquells concerts. Sarrià és un barri que respira com en un poble, hi ha molt sentit de comunitat, i un dels objectius del projecte és que hi hagi participació de la comunitat que se’l sentin seu, que el vulguin viure“.

Publicitat

I ens explica com s’ha organitzat aquest segon cicle i la seva implicació: “S’ha d’agrair el suport del Teatre. Sola no pots fer gran cosa, i sempre he sentit el suport del Teatre de Sarrià. Proporcionen un caixet molt raonable i estan sempre molt a punt, tant des de la direcció fins a l’equip tècnic, per exemple en la comunicació. La Montserrat Morera és un pilar indispensable, i em sento molt a gust treballant en aquest projecte, ja que s’accepten les propostes que faig”.

Les sonates de Mozart

El programa del concert presenta sonates de violí i piano de Mozart, enteses com a obres de maduresa, malgrat ser escrites, tant la sonata Kv 301 en sol major com la Kv 304 en mi menor, quan el compositor tenia tan sols vint-i-dos anys. Mozart tenia vint-i-vuit anys quan va escriure la darrera sonata que escoltarem en aquest concert, la Kv 454 en sol major.

En un dels seus viatges fora de Salzburg, amb el desig de trobar una posició de treball que el satisfés més que la que tenia a la cort de la seva ciutat natal, va fer parada a Munic, a on va descobrir sonates per a violí i piano de J. Schuster. Mozart va quedar influenciat pel protagonisme compartit dels dos instruments.

Ja havent marxat de Munich, durant la seva estada a Mannheim, Mozart comença a escriure un recull de sonates agafant de model les de Schuster. La Sonata Kv 301 en Sol Major serà la primera d’aquesta col·lecció, a on el violí gaudeix d’un rol més important que les sonates més primerenques, compartint entre els dos instruments el discurs de forma equitativa.

La Kv 304 és la seva única sonata per a violí i piano escrita en tonalitat menor, coincidint en l’any de la mort de la seva mare, el caràcter de l’obra està tenyit d’aquest esdeveniment trist.

L’abril del 1784 la violinista italiana Regina Strinasacchi tocaria a Viena en presència de l’emperador Joseph II. Quan Mozart va ser coneixedor de la notícia dies abans de l’esdeveniment, es va afanyar a escriure la sonata Kv 454 en Sib Major per tal que Strinasacchi la pogués estrenar, amb ell mateix tocant la part de piano. Malgrat compondre-la en pocs dies, sense inclús tenir temps de transcriure la part de piano per l’estrena, és considerada una de les sonates més importants de tota la producció per a violí i piano de Mozart, havent assolit un exquisit nivell de maduresa compositiva, com ho demostra l’Adagio introductori i que afegeix grandiositat a l’Allegro que el segueix.

Per si en voleu saber més

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Concert dels “valsos Boston” de Clifton Worsley en el centenari de la seva mort

L'Acadèmia Barcelona Concertante acull un homenatge conduït pel musicòleg Joan Montón

El Cicle de Música de Cambra ofereix un programa clàssic i brillant

Programa del cinquè i sisè concert del IV Cicle de Música de Cambra del Teatre Sarrià

Lana Trotovsek i Felix Klieser emocionen el públic del Cicle de Música de Cambra del Teatre de Sarrià

Sota la pauta de Maria Canyigueral al piano, els dos intèrprets van tocar peces compostes per l'anglesa Ethel M. Smyth i l'alemanya Clara Schumann

El lied català al Teatre de Sarrià

El tercer concert del IV Cicle de Música de Cambra arriba el dijous 16 de maig amb descompte pels socis i subscriptors d'El Jardí
spot_img

La Copa Sarrià debuta amb èxit i es consolida com a nova festa del futbol amateur 

El cap de setmana del 6 i 7 de setembre ha reunit més de 2.000 persones que han volgut viure el primer esdeveniment sarrianenc marcat per la convivència, l'emoció esportiva i l'esperit de barri

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

Microcredencials: formacions curtes, oficials i a mida del mercat laboral

El Govern català impulsa programes universitaris àgils i flexibles per adquirir competències específiques i obrir-se a noves oportunitats professionals

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]