Publicitat

Concert per la Reforma a la Bonanova

Publicat el 22.11.2017 17:00

Notícies de Sant Gervasi

Maria Antònia Font Fernández

I quan encara no havia passat una setmana del concert de Bach Zum Mitsingen, l’esperit del 500è aniversari de la reforma luterana es tornava a deixar sentir, aquest cop a la Parròquia de la Bonanova. Era el dia de Tots Sants, temps de fosca i de recolliment. Però la música té la virtut que es pot compartir i esdevenir una excusa per fer germanor.
L’Orquestra Simfònica Victoria de los Angeles.
Fotografia Pau Farràs

A l’altar, transformat en escenari per encanteri musical, hi havia l’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles, dirigida per Pedro Pardo. Portaven un programa de dues parts. A la primera, van interpretar dues obres de Bach: el Concert de Brandenburg BWV 1048 i la Cantata BWV 82, «Ich habe genug». Pel meu gust (o, pròpiament, per les meves orelles, acostumades a altres versions), el Concert de Brandenburg va sonar un pèl massa ràpid i difuminat. La bona tècnica dels músics era fàcil de captar, i les dinàmiques arribaven a l’auditori perfectament contrastades, però ni el tempo ni sobretot l’acústica hi anaven a favor. Així mateix, la soprano solista, Sara Sarroca, no em va decebre gens ni mica.
La segona part del concert, en canvi, em va arribar més, com si les condicions ambientals abonessin la música del segle XIX. El repertori va esdevenir més hivernenc, amb «Aus Holberg’s Zeit» de Grieg. Es tracta de música que, per a mi, evoca una tristesa continguda i alhora estimulant. L’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles em va transmetre tota l’olor de fred que esperava.

El Cor Bruckner, a la Bonanova. Fotografia Pau Farràs

I finalment va aparèixer al Cor Bruckner, dirigit per Júlia Sesé (en aquesta ocasió, però, pel mateix Pedro Pardo). Van interpretar els Psalms 86 i 148 de Holst, que he de reconèixer que ignorava però que van arrodonir el concert: l’acoblament de veus i instruments va sonar formidable, i la dicció va ser ben clara, sobretot la del tenor solista, Robert Bailey. El que em va impressionar més, però, va ser el darrer acord, amb els violins que grinyolaven santament fins que van elevar-se per deixar ressonar les veus. Era una tensió de veure, un moment dels que et fan pensar que val la pena desplaçar-se i escoltar la música en directe. Malgrat l’altre fred.

Publicitat

Oficialment, el concert acabava aquí, però ens havien reservat una grata sorpresa que tancaria el cicle de Bach: el director va anunciar que interpretarien el cèlebre «Jesus bleibet meine Frede», de la Cantata 147. Un home del públic va exclamar un «ooooh!» pletòric. Vaig recordar un divendres de novembre del primer any a Barcelona en què vaig entrar a la Parròquia dels Àngels; allò va ser un altre sotrac estètic. I els panellets i les castanyes es van fer música: hi ha tradicions que no es gasten, i que només la pitjor mala traça més podria malmetre. Aquell coral va sonar com un panellet rodó i amb els pinyons daurats: Semblava que el cor era conscient de la plenitud que vam experimentar el públic en aquell moment. Una bona manera de cloure la castanyada, sens dubte.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat
spot_img

Berta Cusó plasma l’extraordinària història del Circ Cric en un còmic

L’autora presenta a la Biblioteca de Sarrià L’extraordinària història del Circ Cric, un llibre que recorre els orígens, la trajectòria i l’esperit del projecte impulsat per Tortell Poltrona i Montse Trias

Òmnium Cultural Sarrià – Sant Gervasi renova la junta i fixa els objectius per a aquest any

El nou equip, presidit per Jaume Prat, es marca com a objectius reforçar la presència de l'entitat al districte amb activitats culturals, projectes de cohesió social i la participació en les festes majors i la Flama del Canigó

‘El més petit de tots’, un documental sobre les colònies infantils de la Guerra Civil, es presentarà als centres cívics Vázquez Montalbán i Vil·la...

El curtmetratge, realitzat per les periodistes Ana Rubió —redactora d’El Jardí— i Paula Padilla, recupera la memòria dels infants refugiats durant el conflicte

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí