Publicitat

Confinats al districte durant dos caps de setmana

El darrer cap de setmana de novembre i el primer de desembre, els veïns de tot el districte, així com les persones que hi treballen, ens hem trobat que totes les línies dels FGC acabaven el recorregut a Gràcia

spot_img

Publicat el 15.12.2018 9:00

El Racó del Veïnat

Maria Antònia Font

El darrer cap de setmana de novembre (prolongació del Black Friday) i el primer de desembre (Fira de Santa Llúcia), els veïns de tot el districte, així com les persones que hi treballen, ens hem trobat que totes les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) acabaven el recorregut a Gràcia. El motiu: unes obres misterioses a l’estació de Provença. I dic misterioses perquè entre setmana els trens han circulat sense problema.

Publicitat

Després de viure personalment el trasbals de pujar amb bus des de la Rambla (una senyora volia fer sortir-ne tots els passatgers joves) o agafant el metro fins a Vallcarca (i continuant costa amunt a peu), vaig voler investigar dues qüestions: la primera, si es va informar prou de l’aturada; i la segona, quines afectacions personals o laborals ha generat. M’he centrat en Sant Gervasi, però segurament a Sarrià m’hauria trobat respostes similars.

Publicitat

La gran majoria de gervasiencs amb qui he parlat no surten del barri el cap de setmana. És el cas del Josep Maria, veí de la plaça Molina; i de Mercedes, del carrer Folgueroles, que si ha de baixar al centre agafa un taxi. Val a dir que tothom es va sorprendre quan els vaig informar de l’aturada dels FGC.

Per als treballadors, altrament, aquesta aturada ha generat contratemps ben imprevistos: el Nil, veí de Sant Andreu que reforça la campanya nadalenca en una botiga de devora l’estació del Putxet, va manifestar el seu descontentament perquè el trajecte amb Metro se li feia molt més llarg. Així mateix, a la carnisseria Miquel Artés de la plaça Joaquim Folguera, la mestressa va admetre que, en viure a prop i treballar els caps de setmana, el tall no la va afectar. En canvi, la seva companya Janiet, veïna del Clot, es va trobar que a la sortida de l’estació de Gràcia els van adreçar a un bus que era impossible d’agafar. Molesta i desprevinguda, va haver de pujar amb taxi.

Urgia fer aquest tall en aquesta època de l’any? Per què FGC en va informar tan tímidament? Per què no va reforçar les línies de bus pertinents? Tenint en compte que la freqüència dels FGC és molt més baixa que la del metro, haurien pogut tenir més empatia envers uns treballadors sense els quals no tindríem molts serveis i més respecte a uns veïns que ni sempre sortim de Barcelona ni sempre ho fem amb cotxe, i que no tenim per què quedar confinats contra la nostra voluntat.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

Les distraccions al volant són la principal causa d’accident a Sarrià

La Guàrdia Urbana identifica dues zones de risc al barri

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

Augmenten un 50% les situacions de discriminació a Sarrià–Sant Gervasi

El districte continua sent un dels que menys casos registra, però els fets notificats passen de 26 el 2023 a 39 el 2024

L’alfàbrega: propietats i usos

És una planta remeiera molt digestiva i, alhora, és activadora de les vies respiratòries

Detinguts cinc lladres per robatoris violents de rellotges a Sarrià-Sant Gervasi

Efectuaven els robatoris amb motocicleta, i el valor total dels objectes sostrets supera els 40.000 euros

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]