Publicitat

D’aventures amb José M. de Arquer

spot_img

Publicat el 4.2.2016 9:00

arts i lletres: La Vocal de Lis i altres lletres

Jesús Mestre

formigaImma Domènech, Sanda Palau i Laura de Caralt, editores de La Vocal de Lis, ens convoquen amb en José M. de Arquer i la Marián Seguí a l’agradable seu de l’editorial al passatge Arcàdia. En José M. és autor de la sèrie de contes infantils ‘Pol Aventurer’, dels quals s’han publicat quatre llibres a Aurifany (editorial que a partir d’ara gestiona La Vocal de Lis), i està a punt de publicar-se el cinquè on en Pol ens descobreix el món de les papallones. Marián, la parella d’en José M., és la il·lustradora dels contes i està desenvolupant un complicat sistema d’il·lustració per ordinador, que cada vegada dóna fruits més espectaculars: molt de color, molt moviment i molta precisió en els detalls. I ella hi posa molta passió i dedicació.

Publicitat

Custodios_CubiertaEls detalls són importants en els contes d’en Pol: poden ser viatges de descoberta a indrets remots i exòtics, com l’Antàrtida o Àfrica, o de llocs pròxims però sempre hi vas de la mà d’animals: el pingüí, l’elefant, la formiga, l’esquirol… i ara la papallona que serà un dels primers llibres publicats amb el segell de La Vocal de Lis. Són contes que permeten als nens introduir-se en la lectura i tenen un component pedagògic, ja que permeten al lector conèixer a fons l’animal protagonista; al final del llibre es recullen unes notes per aprofundir en el seu coneixement. De fet hi ha escoles que han escollit alguna de les aventures d’en Pol com a llibre de lectura. L’autor proposa un final d’aventura breu per donar al lector l’oportunitat de completar-lo segons la seva pròpia imaginació. José M. també col·labora amb el web Boolino, especialitzada en literatura infantil, on escriu contes curts, d’un màxim d’una pàgina.

Publicitat

En José M. de Arquer també escriu narracions juvenils i la seva primera novel·la és Custodios. En aquesta novel·la, en David, el protagonista, és testimoni dels enfrontaments de la Lis amb uns sinistres personatges que tenen poders poc corrents. En David i la Lis inicien un viatge trepidant per protegir un objecte sagrat que aquests éssers obscurs volen apropiar-se, de vegades amb l’ajuda dels terribles frumentaris, les seves bèsties de caça.

La novel·la, de gairebé 450 pàgines, té molta acció i, en alguns moments, fa por de veritat! L’autor utilitza, de vegades, experiències que ha viscut i situa dins de la trama de la novel·la. Part de l’acció passa al Port de la Selva, una zona que José M. coneix molt bé, ja que hi estiueja. Els protagonistes són nois i noies que no tenen cap do en especial —en contrast amb altres novel·les d’aventures juvenils on els protagonistes tenen poders extraordinaris— i això els fa més pròxims, molt humans, cosa que permet al lector d’identificar-s’hi fàcilment. Els herois de Custodios tenen un gran esperit de lluita i de col·laboració entre ells, i això és el que els dóna força i els ajuda a superar totes les dificultats i configurar el seu propi món.

La primera edició de Custodios no és d’Aurifany, però quan l’Imma va llegir la novel·la, va voler portar-la a l’editorial. I això que, en alguns moments de la lectura, va arribar a passar por. Però la novel·la és trepidant i les aventures dels nois i noies són apassionants! A més, té excel·lents referències als blocs i a les pàgines literàries d’internet.

Notícies relacionades

Un nou Vila-Matas ha arribat: les ressenyes de la Casa Usher

"Canon de cámara oscura", una distopia inquietant, on els androides qüestionen el que significa ser humà

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...

“Va por los ciudadanos”, una apologia a la vida de camp que ha de llegir qualsevol urbanita

L'autora i veïna de les Tres Torres, Sandra Llubiá, recull idees gastronòmiques combinades amb tocs d'humor

Sant Jordi 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Durant el mes d'abril i a principis de maig, les entitats i els comerços organitzen una extensa programació d'activitats
spot_img

Fibromiàlgia i estimulació cognitiva: claus per millorar la qualitat  de vida

L'objectiu de l'estimulació cognitiva és ajudar a estabilitzar o millorar els símptomes i el deteriorament cognitiu

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí