Publicitat
spot_img

Descobrim Aula2: aprenentatges a partir del joc

L’educació és un procés global on la persona ha de desenvolupar totes les seves potencialitats intel·lectuals, físiques i psicològiques

Publicat el 18.12.2021 5:30

Opinió

Carles Bosom

Som Aula2 Lleure Educatiu, i ens fa molta il·lusió estrenar una columna mensual a El Jardí. Una columna on ens agradarà parlar del que fem, però sobretot, del que mirem d’aportar als nens i nenes i al jovent en general de casa nostra, amb la nostra manera de fer.

Publicitat

Ja fa més de 50 anys que el meu pare, en Pere Bosom, va fundar l’empresa. Aula2 treballa des dels inicis per donar suport a les escoles i famílies en el desenvolupament dels infants i joves. La manera que ens caracteritza de fer-ho és mitjançant el lleure educatiu, entenent-lo com totes aquelles activitats educatives que no es preveuen dins de l’educació formal -currículum escolar- però que tenen una planificació i intencionalitat educativa. En el cas d’Aula2 volem aportar aquest valor, amb les nostres colònies escolars, les descobertes d’un dia, les activitats extraescolars i els casals de vacances. Sempre amb propostes engrescadores pels més petits i fomentant tota una sèrie de valors.

Publicitat

Per nosaltres, l’educació és un procés global on la persona ha de desenvolupar totes les seves potencialitats intel·lectuals, físiques i psicològiques: el saber (amb activitats dotades de contingut que posin a prova els coneixements i siguin una font d’aprenentatge), el fet de saber ser (treballar les actituds envers els altres i l’entorn) i, finalment, el saber fer (tot adquirint les estratègies i habilitats necessàries per a un bon desenvolupament).

El lleure educatiu és una eina i un espai que considerem essencial per a poder potenciar aquests tres aspectes. La millor manera de fer-ho és aconseguint que l’infant sigui sempre el protagonista de l’acció educativa i és per això que totes les nostres propostes han estat dissenyades pensant en ells. També és una oportunitat per fomentar el bon desenvolupament de les relacions interpersonals, potenciant valors socials com el treball en equip, la solidaritat, el diàleg i la participació.

Un dels recursos primordials i el mètode que defineix, al nostre entendre, el lleure educatiu és que qualsevol aprenentatge es pot produir a partir del joc. El joc és l’activitat natural dels nens i nenes, i a través d’ell aconseguim que l’aprenentatge es faci d’una manera inconscient i significativa.

Des d’Aula2 ens considerem experts en lleure educatiu i, per això, mai deixem d’innovar i d’adaptar-nos a les noves realitats educatives i familiars. Us esperem cada mes desitjant que us agradin les nostres reflexions sobre educació i lleure infantil i juvenil. I si us ve de gust que parlem de quelcom en especial, no dubteu en proposar-nos-ho.

Som-hi!

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La natura com a eina educativa durant la Setmana Santa

Carles Bosom (Aula 2) recomana invertir temp per apreciar la natura tres hores al dia durant Setmana Santa

El joc: una gran eina educativa, per Carles Bosom

"Cal fer un esforç col·lectiu per donar accés a tots als infants a les activitats de lleure educatiu"
spot_img

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí