Publicitat

Dir, fer i… comunicar

Albert Batlle ens ha promès que ara sí, que el districte canviarà a bé. Serà així? Les accions no només s’han d’anunciar; sobretot, s’han de comunicar.

spot_img

Publicat el 4.8.2019 8:00

Opinió

Marta Royo

– Què?

Publicitat

– Comuniquen! (Pi, pi, pi…)

Publicitat

Era el to que et donava abans el telèfon de casa quan trucaves a un amic, parent o client, i estava parlant amb algú altre. Ara directament et salta un contestador, o bé et pengen, o et deixen esperant perquè el receptor treu el so de l’aparell i ha vist qui el trucava i no té ganes de parlar —que no de comunicar-se— amb tu… Fins que te’n canses.

Així anem en l’àmbit de la comunicació! I en força altres àmbits. I mira que tenim molts més canals que abans, quan el so de comunicar feia que la insistència donés fruits i et despengessin la trucada.

A hores d’ara, ja sabem que les competències comunicatives poden ser escrites o orals, i sovint ni estan ben escrites ni ben expressades oralment. També ens caldria saber de quina bona manera es pot comunicar d’una forma no verbal, ja sigui amb la gestualitat, amb la mirada, amb l’entonació, amb la pronúncia, amb la manera de vestir… Amb l’ordre i l’estructura dels nostres escrits o de les nostres exposicions, amb el vocabulari que emprem, amb la sintaxi…, i si ho fem d’una manera clara i concisa. Tot això i moltes coses més faran que anem construint un discurs propi i adquirint seguretat. Que anem construint també la nostra marca personal.

A alguns de vosaltres potser us deu haver vingut al cap una periodista, escriptora i especialista en comunicació política no verbal catalana (nascuda a Galícia), la Patrycia Centeno (@PoliticayModa), que acaba de publicar un altre llibre, Sin decir ni mu: el poder de la comunicación no verbal.

Són els especialistes, els assessors d’imatge, els publicitaris, els spin doctors… Experts que ajuden a projectar millor la imatge i la comunicació, i de manera coherent.

A Sarrià – Sant Gervasi deu ser que estem massa amunt… Perquè l’aroma de la comunicació fa quatre anys que s’ha perdut. Tinc pendent convidar la Patrycia perquè vingui a veure en directe un ple al districte.

El nou regidor, l’Albert Batlle, ens ha promès que ara sí. Que el districte canviarà a bé, que canviarà per anar millor, que canviarà per a tothom i que tothom en veurà el resultat… Serà així? Les accions no només s’han d’anunciar; sobretot, s’han de fer i s’han de comunicar (fent partícip la població), han d’arribar a la fila zero, a la filera on hi ha els que estimem el barri. Per això, els del poble, els que no llencem papers a terra, els que baixem la brossa quan toca tot i estar en contra de la metodologia Porta a Porta, els que avisem quan un llum s’ha fos, els que ens creuem pel carrer Major dient-nos bon dia i felicitant-nos pels cumpleanys, volem saber què es farà al nostre barri aquests pròxims quatre anys i com es farà. Volem que ens ho expliqueu i, si pot ser, que ens en feu partícips. Qui millor que el veïnat per saber què necessita el barri? Si no ens ho dieu, ens pensarem que seguim abandonats (Sarrià – Sant Gervasi ha estat el districte de Barcelona amb menys inversió municipal els darrers quatre anys) o bé que no en sabeu, de comunicar. O deu ser que no voleu fer-nos-en partícips?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]