Publicitat

Districte es disculpa pel mal funcionament de l’últim Ple i Consell Ciutadà

Defensa que Barcelona "és una de les ciutats amb més nombre d'òrgans de participació ciutadana"

spot_img

Publicat el 24.12.2020 12:58

Política

Carme Rocamora

La direcció del Districte de Sarrià – Sant Gervasi s’ha disculpat pels problemes que es van acumular el passat dijous al Consell Ciutadà i al Consell Plenari, celebrats de forma telemàtica. Ambdues sessions van rebre diverses crítiques per part del veïnat a causa del mal funcionament que les va caracteritzar: hi va haver retards i problemes tècnics, un fet que s’ha anat reproduïnt també als Consells de Barri celebrats durant novembre.

Publicitat

“En primer lloc, la direcció del Districte vol demanar disculpes per l’endarreriment i pels inconvenients que hagin pogut provocar, alhora que agrair la paciència de totes les persones que van estar esperant i que s’hi van connectar”, ha escrit el Districte en una nota a la que ha tingut accés El Jardí, alhora que ha explicat que van decidir convocar el Consell Ciutadà mitja hora abans del Consell Plenari, ja que “en els darrers anys la sessió d’aquest òrgan s’havia enllestit en poc més de mitja hora”. Però el contratemps va ser “un problema tècnic amb la sala telemàtica” que va obligar a canviar de sala. Malgrat el retard, l’equip dirigit per Albert Batlle assegura que “finalment va poder prendre la paraula tothom que ho va demanar”. Sobre el fet que no tothom tingués accés al link del Consell Ciutadà per seguir-lo, Districte no s’ha pronunciat.

Publicitat

En l’escrit defensen que Barcelona “és una de les ciutats amb més nombre d’òrgans de participació ciutadana” i que “s’han mantingut tot i les excepcionals i complicades circumstàncies causades per la covid-19”, i recorden com en confinament, es va celebrar una trobada telemàtica amb el regidor, s’han celebrat els consells de barri i les audiències públiques. Sobre el fet que als Consells Plenaris el veïnat no pugui intervenir fins al final, recorden que és el que va acordar la Junta de Portaveus a principi del mandat. 

Respecte a la queixa d’algunes associacions i de l’oposició política sobre el fet que ara sigui obligatori enviar les preguntes per escrit 24 hores abans que comenci la sessió, argumenten que així, si els veïns no es poden connectar, es puguin llegir igualment.  A més, afegeixen que si la pregunta s’ha rebut amb antelació, la resposta pot ser més ajustada “donat que s’ha pogut buscar la informació necessària”.

“El Districte de Sarrià – Sant Gervasi està treballant amb les àrees municipals competents per solucionar els problemes tècnics i millorar les connexions i el desenvolupament dels òrgans de govern i de participació ciutadana en les properes sessions”, rebla la nota.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat

Vox continua atiant l’aporofòbia i ara dispara contra Assís

Els ultres plantegen una proposició per posar bastons a les rodes a la tasca del centre arrelat a Sarrià, que acumula més de 20 anys de servei exemplar a les persones sense llar, i en especial a les dones
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]