Publicitat

Editorial 58: Pastoretes feministes a Vallvidrera

El teixit veïnal s'ha esforçat per fer-nos gaudir unes festes de Nadal plenes d'activitat, i també destaquem la proposta de pressupostos del Govern municipal, que pot desencallar temes pendents

spot_img

Publicat el 13.1.2020 21:04

Editorial

El Jardí

El 2020 ha començat amb dies clars, lluminosos però freds. Molt propi de l’hivern, que ja ha despullat tots els arbres de fulla caduca. Així, els paisatges prenen més perspectiva, i tot queda més al descobert. L’any 2020 també s’ha iniciat amb molta activitat política, tant al país com a l’Estat. Finalment, hi ha un nou Govern espanyol, tot i que no s’espera que la seva perspectiva de governabilitat sigui tan clara i lluminosa com un dia d’hivern. Al districte, destaquem en el diari que el nou equip de Govern ha aconseguit presentar una proposta de pressupostos més generosos que altres anys. Esperem que això permeti desbloquejar projectes que, des de fa temps, estan encallats.

Aquestes festes de Nadal també han portat reunions familiars, dies de lleure i moltes activitats culturals i socials. A El Jardí fem referència de moltes d’aquestes activitats, com ara dels concerts de Nadal, les fires, els pastorets, els pessebres o les cavalcades, que són manifestacions de la cultura popular del país i dels barris, la majoria organitzades per associacions i amb molt feina voluntària al darrere. La majoria d’aquestes activitats han gaudit de molta participació. Aquestes diades, doncs, també permeten enfortir els teixits associatius i connectar la ciutadania amb les entitats socials i comercials.

Publicitat

Com és habitual, són dies bons per al comerç, especialment per al de proximitat. És quan podem notar més la seva presència en il·luminar els carrers més comercials o participar en les fires i mercats de barri, o en la complexa organització de les cavalcades. I fer costat al comerç de barri i als productes de proximitat també comporta ajudar a rebaixar la nostra petjada en el marc de l’emergència climàtica, un desafiament per a aquest nou any.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Una mirada des de l’interior de l’Alzheimer

L’acompanyament ha de basar-se en el respecte, la dignitat i l’empatia: reconèixer la seva història de vida i posar el focus en les capacitats preservades és essencial per oferir una atenció més humana

El secret del pa que menges cada dia 

De la massa mare a la sopa d’all: un aliment quotidià que revela la nostra cultura i arrelament

Jordi del Barrio: “Les cadenes comercials no beneficien Sarrià, fan que el barri perdi personalitat”

El president de l'Eix Comercial de Sarrià assegura que el barri té un comerç "de proximitat, que no competeix en preus, sinó en valor”

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí