Publicitat
spot_img

Eduardo Mendoza recull el Premi Internacional de Novel·la Històrica Barcino

"Quan diem Barcelona, diem Mendoza", ha destacat el jurat del premi que ha reconegut l'escriptor i veí de la Bonanova

Publicat el 9.11.2020 21:56

Cultura

El Jardí

L’escriptor Eduardo Mendoza (Barcelona, 1943), veí del barri de la Bonanova, ha rebut aquesta tarda de mans de l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, el Premi Internacional de Novel·la Històrica Barcino, que concedeix l’Ajuntament.

En paraules del jurat, “quan diem Barcelona, diem Mendoza”, de manera que l’escriptor ha rebut un reconeixement que li faltava en el seu palmarès (Premi Planeta o Premi Cervantes entre d’altres), com és el de la seva ciutat i malgrat va marxar a viure durant uns quants anys a Nova York, als Estats Units. A Mendoza se li reconeix la seva aportació al gènere de la novel·la, així com la seva ambientació a la ciutat de Barcelona.

Publicitat

El jurat que ha atorgat el Premi Barcino a Eduardo Mendoza està format pel periodista Òscar López, la novel·lista Care Santos, el periodista cultural Sergi Doria, l’escriptor Enric Calpena i el comissari de Barcelona Novel·la Històrica, Fèlix Riera, que ha fet de president del jurat.

Eduardo Mendoza és autor d’obres com La ciudad de los prodigios (1986) o Sin noticias de Gurb (1991).

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Els 10 articles més llegits d’El Jardí: el que ha despertat l’interès dels lectors durant el 2025

Habitatge, memòria, convivència i identitat: els temes que han marcat l’agenda informativa de Sarrià-Sant Gervasi

Cavalcades de Reis a Sarrià-Sant Gervasi 2026: tota la programació

Els barris s'ompliran d'il·lusió amb recollides de cartes, l'entrega del pa i la sal a ses Majestats, i les cavalcades

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí