Publicitat

El barri celebra el Carnestoltes

spot_img

Publicat el 11.2.2016 10:00

reportatge: Carnaval

Miquel Font Navarri
20160206CarnavalInfantilSantGervasiVillaFloridaCanSagnier_ElJardi_DSC0900El dissabte 6 de febrer la festa va arribar als barris de Sant Gervasi. La rua de Carnestoltes del Putxet, que va començar a dos quarts d’onze del matí al parc de la Tamarita, va seguir pel passeig de Sant Gervasi, pel carrer de Craywinckel, per l’avinguda República Argentina, i pels carrers del Caire, Portolà i va acabar a Marmellà. Va ser organitzada per l’Agrupament Escolta Pere Quart. Durant la marxa, els assistents van gaudir de la batucada dels Diables de les Corts. Un cop acabada la rua, hi va haver una xocolatada per a grans i petits. Allí mateix, a les dotze, va començar l’animació musical, organitzada pel Casal de Barri Espai Putxet. Els qui hi eren van ballar a ritme de rumba i cançons populars. A l’Espai Putxet, a part d’una xocolatada, hi va haver un concurs de disfresses. En la desfilada hi van participar membres de l’Agrupament d’Escoltes Pere Quart i altres nens i nenes. Hi havia gent disfressada de la Guerra de les Galàxies, de Grease, de llimones, d’abelles, d’espanta-ocells, de prínceps i princeses, de pagesos, de bruixes, de superherois, de mims, i de mags.

L’Albert Freixa, que porta quinze anys al Cau Pere Quart, va explicar que tant l’inici com el final del recorregut de la rua sempre han estat els mateixos, però el tram central ha variat alguns anys. L’Albert va agrair el suport que van rebre de l’Espai Putxet, va comentar que l’Agrupament d’Escoltes va ser qui va contactar amb els Diables de les Corts i va afegir que durant dos mesos havien estat organitzant la rua. L’escolta va destacar positivament els valors que s’adquireixen en una associació així: el saber compartir, ajudar i respectar els altres, el fet que tots som iguals, etc.

Publicitat

20160206CarnavalInfantilSantGervasiCanSagnier_ElJardi_DSC0973En Xavi Soler, integrant dels Diables de les Corts, grup que va animar la festa gratuïtament, va afirmar que ja van tocar l’any anterior en aquest esdeveniment, i va destacar el gran ambient que hi havia. Pel que fa a l’estil, aquest any els dotze intèrprets van tocar música de correfoc durant una hora.

Publicitat

L’Eduard i l’Agnès, que van venir amb el seu fill, van explicar que els havia agradat que es fes durant el matí, i no de tarda o de nit.

A dalt, una comparsa de rockabilly a Vil·la Florida. A sobre,detall del concurs de disfresses de la Casa Sagnier. I, taller de disfresses a Vil·la Florida; al fons, saló de maquillatge. A la imatge destacada, la rua del Putxet anima-da pels Diables de les Corts. Fotografies de Javier Sardá
A dalt, una comparsa de rockabilly a Vil·la Florida. A sobre, detall del concurs de disfresses de la Casa Sagnier. I, taller de disfresses a Vil·la Florida; al fons, saló de maquillatge.
A la imatge destacada, la rua del Putxet animada pels Diables de les Corts.
Fotografies de Javier Sardá

D’aquesta manera —van continuar— vénen més nens i nenes i, per tant, hi ha més ambient.

A altres llocs del barri també va haver-hi festes de Carnaval, com a Vil·la Florida, on hi va haver un taller de dis-fresses i un ball rockabilly; a la Casa Sagnier on hi va haver un concurs de disfresses i un ball, o a la Casa Usher, dedicat als més menuts i amb valor literari.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

El Club Tennis Barcino acull un homenatge pòstum als tenistes Joan Aguilera i Roberto Vizcaíno

L'acte ha reunit a amics i professionals del sector en una trobada emotiva
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]