Publicitat

El barri celebra el Carnestoltes

spot_img

Publicat el 11.2.2016 10:00

reportatge: Carnaval

Miquel Font Navarri
20160206CarnavalInfantilSantGervasiVillaFloridaCanSagnier_ElJardi_DSC0900El dissabte 6 de febrer la festa va arribar als barris de Sant Gervasi. La rua de Carnestoltes del Putxet, que va començar a dos quarts d’onze del matí al parc de la Tamarita, va seguir pel passeig de Sant Gervasi, pel carrer de Craywinckel, per l’avinguda República Argentina, i pels carrers del Caire, Portolà i va acabar a Marmellà. Va ser organitzada per l’Agrupament Escolta Pere Quart. Durant la marxa, els assistents van gaudir de la batucada dels Diables de les Corts. Un cop acabada la rua, hi va haver una xocolatada per a grans i petits. Allí mateix, a les dotze, va començar l’animació musical, organitzada pel Casal de Barri Espai Putxet. Els qui hi eren van ballar a ritme de rumba i cançons populars. A l’Espai Putxet, a part d’una xocolatada, hi va haver un concurs de disfresses. En la desfilada hi van participar membres de l’Agrupament d’Escoltes Pere Quart i altres nens i nenes. Hi havia gent disfressada de la Guerra de les Galàxies, de Grease, de llimones, d’abelles, d’espanta-ocells, de prínceps i princeses, de pagesos, de bruixes, de superherois, de mims, i de mags.

L’Albert Freixa, que porta quinze anys al Cau Pere Quart, va explicar que tant l’inici com el final del recorregut de la rua sempre han estat els mateixos, però el tram central ha variat alguns anys. L’Albert va agrair el suport que van rebre de l’Espai Putxet, va comentar que l’Agrupament d’Escoltes va ser qui va contactar amb els Diables de les Corts i va afegir que durant dos mesos havien estat organitzant la rua. L’escolta va destacar positivament els valors que s’adquireixen en una associació així: el saber compartir, ajudar i respectar els altres, el fet que tots som iguals, etc.

20160206CarnavalInfantilSantGervasiCanSagnier_ElJardi_DSC0973En Xavi Soler, integrant dels Diables de les Corts, grup que va animar la festa gratuïtament, va afirmar que ja van tocar l’any anterior en aquest esdeveniment, i va destacar el gran ambient que hi havia. Pel que fa a l’estil, aquest any els dotze intèrprets van tocar música de correfoc durant una hora.

Publicitat

L’Eduard i l’Agnès, que van venir amb el seu fill, van explicar que els havia agradat que es fes durant el matí, i no de tarda o de nit.

A dalt, una comparsa de rockabilly a Vil·la Florida. A sobre,detall del concurs de disfresses de la Casa Sagnier. I, taller de disfresses a Vil·la Florida; al fons, saló de maquillatge. A la imatge destacada, la rua del Putxet anima-da pels Diables de les Corts. Fotografies de Javier Sardá
A dalt, una comparsa de rockabilly a Vil·la Florida. A sobre, detall del concurs de disfresses de la Casa Sagnier. I, taller de disfresses a Vil·la Florida; al fons, saló de maquillatge.
A la imatge destacada, la rua del Putxet animada pels Diables de les Corts.
Fotografies de Javier Sardá

D’aquesta manera —van continuar— vénen més nens i nenes i, per tant, hi ha més ambient.

A altres llocs del barri també va haver-hi festes de Carnaval, com a Vil·la Florida, on hi va haver un taller de dis-fresses i un ball rockabilly; a la Casa Sagnier on hi va haver un concurs de disfresses i un ball, o a la Casa Usher, dedicat als més menuts i amb valor literari.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig
spot_img

Les aus de Pedralbes

Un llibre on l'autor, entre el 2017 i el 2025, va recórrer gairebé diàriament un mateix itinerari ​​registrant cada espècie albirada o escoltada durant un total de 2.200 passejades

Vil·la Urània organitza un mercat d’intercanvi de llibres per Sant Jordi

Els participants han de portar l'exemplar a Vil·la Urània del 15 al 22 d'abril abans d'emportar-se el seu llibre el dia de Sant Jordi

La incertesa sobre el final de les obres de la l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí