Publicitat

El camallarga, un ocell de zones humides que recorda a una cigonya

La dita: La mentida té les cames llargues

spot_img

Publicat el 2.7.2024 23:55

Coneixem els ocells

Enric Capdevila

El camallarga o cames llargues (Himantopus himantopus) és un ocell de la família dels recurviròstrids, ocells limícoles prims i elegants, amb potes molt llargues. Recorda una cigonya i per això en castellà s’anomena cigüeñuela. És un ocell migrador regular, nombrós a les zones humides tant de l’interior com del litoral; es pot observar a la llera i desembocadura dels rius Besòs i del Llobregat. 

Publicitat

Té una silueta estilitzada inconfusible, amb una longitud de 35 cm i una envergadura (amb les ales obertes) de 80 cm. Destaca el bec llarg, recte i fi de color negre, les potes extraordinàriament llargues de color rosa viu i el plomatge negre de les ales que contrasta amb el blanc resplendent de la resta del cos. El mascle, a l’estiu té la part superior del cap de color negre (més marronós en els joves) i a l’hivern, de color blanc. Té l’iris de l’ull de color vermellós. Quan està quiet s’aguanta sobre una única pota. Quan vola l’hi sobresurten les potes roses uns 18 cm darrere la cua i batega fortament les ales negres, que són estretes, punxegudes i triangulars.

Publicitat

Prefereix les zones d’aigües poc profundes, tant dolces com salobroses. Sovint camina dins l’aigua ben enfonsat, on s’alimenta d’invertebrats i petits vertebrats que agafa, amb el bec, de prop de la superfície de l’aigua. Crien en colònies amb nius que són cassoletes a la terra, prop de l’aigua. Són ocells molt territorials, emeten un crit repetitiu i penetrant quan detecten la presència d’algun perill.

La dita: La mentida té les cames llargues.

Notícies relacionades

L’oreneta de ribera, l’ocell migrador que s’instal·la als vessants del riu a l’estiu

A causa de la dificultat per ubicar els seus nius, es construeixen colònies artificials de formigó

El xatrac becllarg, una espècie vulnerable per culpa de la sobrepesca

L'ocell forma part de la fauna protegida de Catalunya, ja que els aiguamolls on niuen estan en regressió

La guatlla, una au preuada per la carn i els ous

Els seus ous, petits, de dotze grams i amb taques marrons per fer-los més críptics, són gustosos i rics en proteïna

El tudó, un colom molt estès a Europa que va arribar a Barcelona el 1996

La dita: Menjar hi hagi al colomar, que de coloms no en faltaran
spot_img

Vox continua atiant l’aporofòbia i ara dispara contra Assís

Els ultres plantegen una proposició per posar bastons a les rodes a la tasca del centre arrelat a Sarrià, que acumula més de 20 anys de servei exemplar a les persones sense llar, i en especial a les dones

Aquests són els projectes guanyadors dels pressupostos participatius a Sarrià-Sant Gervasi

La millora de 10 entorns escolars, la instal·lació d'escales mecàniques a Vallvidrera o la remodelació de l'espai per a gossos del carrer Manacor: aquestes són les iniciatives que han triomfat al districte i que s'impulsaran durant el mandat

Teixir el futur

Quan una peça es teixeix amb ànima, es porta amb sentit. El futur de la moda passa per les mans: l'opinió de Marta Royo Espinet

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí