El Faristol
Eduard Sant i Chalois (@Eduard_Sant)
Sense cap mena de dubtes, un dels noms destacats del mes de juny a Sant Gervasi ha estat Clara Peya. El motiu d’aquest reconeixement ha estat el seu doble concert omplint el Nota 79. Inicialment estava previst que Clara Peya només hi actués la nit del dijous 15 de juny però vista la forta expectativa generada, de manera molt encertada, els responsables de la sala del carrer Vallirana van decidir programar-ne una segona data pel dissabte 17 de juny.
La pianista i compositora Clara Peya, graduada en piano clàssic a l’Esmuc així com estudis superiors de jazz i modern al Taller de Músics de Barcelona, és considerada una de les creadores més originals i polifacètiques que han aparegut en els darrers temps en l’escena musical del país. En poc menys de vuit anys de carrera musical, ja ha presentat set discs sota el seu nom rodejant-se, entre altres, amb noms de la talla de Sílvia Pérez Cruz, Judit Neddermann, Alessio Arena, Pau Figueres, Elena Gadel o El Niño de la Hipoteca. A més és cofundadora de “Les Impuxibles”, una companyia de teatre-dansa i música en directe. Actualment està de gira amb el seu setè disc “Oceanes”, un homenatge a les dones a través de l’aigua.
A l’escenari
Amb deu minuts de retard respecte a l’hora prevista, Clara Peya va pujar a l’escenari, primer de tot, agraint la bona rebuda d’aquests dos dies i afirmant que, per primera vegada a la vida, en el termini d’un dia i mig, s’havia organitzat i omplert un concert seu. Superada una fase inicial amb certs dubtes tant a nivell personal com de so de la sala, de mica en mica, va començar a sentir-se més còmoda a sobre de l’escenari deixant enrere aquests titubejos.
Al llarg de cent minuts i gràcies a la seva versatilitat, les seves ànsies artístiques així com el seu sentiment i domini del piano, Peya va aconseguir convertir el Nota 79 en un viatge imaginari pel món de l’aigua i amb les presències de les nimfes Oceàniques protagonistes del seu darrer treball discogràfic.
En aquest imaginari i hipnòtic viatge per mons aquàtics, a vegades, Clara Peya va comptar amb les il·lustres complicitats de vells i luxosos amics com són el cantant i escriptor napolità, Alessio Arena així com Pau Brugada rapejant i fent beat box.
Menció especial es mereixen les tres ballarines companyes seves de “Les Impuxibles” quan, a mig concert, pels quatre racons de la sala, d’una en una, van acompanyar-la acord al sentiment que anava desprenent les melodies hipnòtiques i a l’hora penetrants A la seva finalització i després d’una sonora ovació, Clara Peya va anunciar que aquest número forma part de l’obra “Aüc”, actualment en gira.
En definitiva, amb un tour de force imponent i demostrant que totes aquestes inquietuds i reconeixements vers ella no són gratuïts, Clara Peya va aconseguir un fet gens fàcil d’assolir: descol·locar i a l’hora fascinar a l’espectador.