Publicitat

El Grup Municipal Demòcrata critica el funcionament del V9

spot_img

Publicat el 12.9.2018 17:48

Notícies de Les Tres Torres

Carme Rocamora

El regidor president del districte Jordi Martí i els consellers del Grup Municipal Demòcrata (GMD) han fet avui l’habitual recorregut d’inici de curs escolar pels carrers on hi ha les escoles del districte de més densitat. La nova línia de bus V9, que enllaça el Poble Sec amb Sarrià, està al focus de la crítica del GMD ja que “impacta de manera important sobre la mobilitat del barri” en el seu pas per les Tres Torres i Anglí.

Publicitat

Segons el grup de Jordi Martí, la nova línia que pretén donar servei de transport públic a les escoles del nord del districte s’ha portat a terme “amb una planificació de recorregut sense cap consens amb els representants veïnals ni centres escolars”, i les afectacions d’aquesta línia en carrers com Catalatrava i Anglí, no faciliten la mobilitat, segons el GMD, que denuncia el col·lapse i el desordre viari que han vist durant la jornada d’avui.

Publicitat

Tots dos carrers han habilitat un carril exclusiu BUS i un únic carril per pas de tota la resta d’automoció motoritzada i bicicletes, amb velocitat 30 km, i que ells donen suport a la proposta de l’Associació de veïns i comerciants de Les Tres Torres:

La proposta de l’associació de veïns

Actualment, tots dos carrers tenen un carril exclusiu pel bus i un únic carril per pas de tota la resta de vehicles, amb velocitat 30km. Martí defensa la proposta de Lluís Tusell, president de l’associació de veïns de Les Tres Torres, que va demanar que el recorregut del V9 al seu pas per Les Tres Torres fes servir el carril bus que ja existeix a Ganduxer fins a l’avinguda de la Bonanova; aquesta mesura aprofundia en la voluntat de pacificar el barri amb carrers de velocitat 30Km, com és ara Calatrava.

El regidor Martí exigeix al govern del districte i a la regidoria de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona que resolgui les afectacions de mobilitat amb voluntat política de comunicació efectiva i transparència, amb una acurada implantació més concreta als carrers dels barris de Les Tres Torres, Bonanova i Sarrià; posant el focus al servei dels veïns del districte, pares i mares que han sofert avui un inici escolar complicat i també envers els milers d’usuaris d’automòbils que des de fora de Barcelona arriben a la ciutat cada dia pels accessos de Ronda de Dalt (Anglí) i Tunels de Vallvidrera (Via Augusta).

A El Jardí vam fer ressò de la problemàtica el juliol passat

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics
spot_img

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí