Publicitat

“En una habitació desconeguda” de Damon Galgut, la recomanació de la Casa Usher

El llibre relata tres viatges de l'autor, que reflecteixen tres tipus de relacions interpersonals diferents

spot_img

Publicat el 6.2.2025 18:54

Cultura

Les ressenyes de la Casa Usher

Després de guanyar el Premi Llibreter d’Altres Literatures l’any 2023 amb la novel·la La promesa, les editorials Les Hores i Libros del Asteroide recuperen el primer llibre de l’autor sud-africà Damon Galgut: En una habitació desconeguda.

Publicitat

Aquest és el llibre que l’autor sent més seu, tant en el sentit personal com literari; encara que es va publicar fa uns quinze anys (de fet, els dos primers relats els va escriure a la dècada dels noranta), és del que n’està més orgullós. Estem davant d’un llibre que no es pot encasellar en un gènere determinat: són unes memòries, sí, però també és un llibre de viatges, encara que no tot el que s’hi diu és real, per tant, també és un llibre de ficció. Aquests llibres curiosos i extravagants són els que més ens agraden, però pel mateix motiu és el que en va dificultar la publicació en el seu moment.

Publicitat

Damon, el protagonista, vol escapar de si mateix, i durant molt de temps ho aconsegueix. En el llibre hi ha un constant canvi de la veu narrativa que salta de la tercera persona a la primera, o -per moments- també a la segona. Així, l’autor reflecteix l’acte de recordar que ens fa veure a nosaltres mateixos amb més o menys distància, sense dependre del temps que fa que hagi passat el que es descriu.

En cada un dels tres viatges que es relaten al llibre (a Lesotho, Grècia i l’Índia), Galgut retrata un tipus diferent de relació que es pot establir amb una persona: el desig, el sotmetiment o la cura de l’altre. Encara que no són unes visions molt optimistes, sí que hi ha moments de vertadera generositat i acabem convençuts, com l’autor, que pots trobar gent realment lluminosa en qualsevol part del món, viatge i a la vida.

A Casa Usher (c/ Santaló, 79) farem el club de lectura sobre aquest llibre el pròxim dimecres 22 de gener amb la companyia de Maria Sempere, editora de Les Hores.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Un avió de paper per viatjar en qualsevol moment

Com que encara no estem preparades per deixar les vacances enrere, la Casa Usher ha triat dos llibres que parlen de dos viatges ben diferents, una lluna de mel a Itàlia i un parell de setmanes d’agost a la Grècia

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Temps de cireres, temps de lectura

Amb la calor i les vacances també tornen els matins a la piscina, les tardes llargues i el temps per llegir: aquí tens les recomanacions literàries de la Casa Usher

Un nou Vila-Matas ha arribat: les ressenyes de la Casa Usher

"Canon de cámara oscura", una distopia inquietant, on els androides qüestionen el que significa ser humà
spot_img

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

Un avió de paper per viatjar en qualsevol moment

Com que encara no estem preparades per deixar les vacances enrere, la Casa Usher ha triat dos llibres que parlen de dos viatges ben diferents, una lluna de mel a Itàlia i un parell de setmanes d’agost a la Grècia

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]