Publicitat

Entre informar o comunicar existeix una gran diferència

"Només una bona comunicació ens farà únics als ulls dels nostres consumidors", per Marta Royo

spot_img

Publicat el 3.3.2022 6:30

Opinió

Marta Royo

Dues paraules que semblen sinònimes però entre les quals hi ha una gran diferència: 

Publicitat

Informar: significa ‘fer que algú s’assabenti d’una cosa que desconeix’. Us informem que avui tancarem al migdia

Publicitat

Comunicar: és ‘fer saber una cosa a una persona, empatitzant amb ella’. Us comuniquem que avui tancarem al migdia degut a la defunció d’un familiar.

Encara que la informació formi part del procés comunicatiu, quan ens limitem exclusivament a informar no aconseguim atraure l’atenció del nostre públic i, per tant, no podem seduir, cridar l’atenció o influir en les seves decisions de compra, que és el que busca la bona comunicació.

És evident que en comunicar incorporem la informació, ja que la comunicació s’ha de nodrir de significat. Així i tot, a partir del contingut per comunicar, cal crear el missatge que ens faci connectar amb el nostre públic.

Diria que la informació és la matèria primera de la comunicació, i la comunicació ha de saber transformar-la per seduir, arribar al cor, enamorar el teu públic perquè “et facin cas”, per ser-hi en un mercat saturat, per obtenir notorietat i per destacar.

Sempre que comuniquem alguna cosa, estem informant; tanmateix, no sempre que informem estem comunicant. El telenotícies informa, però no sempre comunica…

Què cal fer per tenir una bona comunicació:

1- Conèixer bé el públic objectiu (a qui et dirigeixes) i parlar-li en el seu idioma

2- Detectar quines són les seves necessitats

3- Tenint clar el que ofereixes i com ho transmets

4- Desgranar el que ofereixes en missatge clau i missatges secundaris

5- Dir el missatge d’una forma adequada, notòria i creativa

6- Trobar el moment de dir el missatge

Recordem la història d’un cec que demanava almoina. La importància del missatge clau o què dic: ajuda’m, sóc cec, així i tot encara més important, com ho dic per cridar més l’atenció: ajuda’m perquè no puc veure el dia tan bonic que fa.

Aquesta història tan emotiva, teniu el vídeo penjat a Youtube, descriu molt i molt bé el paper de la comunicació.

Només una bona comunicació ens farà únics als ulls dels nostres consumidors; farà que ens reconeguin qui som i com som pels nostres valors i principis i, sobretot, pel valor diferencial que oferim, la nostra promesa. Això és comunicar!

I tu, com ho fas per comunicar?

Marta Royo és publicista, economista i fundadora de Mosaiking Comunicació

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

Abaixa la persiana un dels forns centenaris de Sarrià: “No hem pogut trobar forners per seguir”

"Ens acomiadem amb el cor ple, sabent que hem format part del dia a dia de moltes llars i que hem compartit molt més que forn i llevat: hem compartit vida"

L’AV de la Bonanova celebra el 50è aniversari rodejada d’amics, socis i autoritats

L'Orquestra Simfònica Vozes va amenitzar la festivitat de l'associació, que va néixer al final de la dictadura amb la voluntat de "construir Barcelona" i treure-la de la grisor

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]