Publicitat

‘Entre nosotras’ o l’amor autocensurat

Una història sobre la mirada dels altres i sobre l'autocensura, que es va preestrenar a l'Institut Francès de Barcelona

spot_img

Publicat el 6.3.2021 6:30

Cultura

Marta Trius

Les relacions humanes, i sobretot l’amor, del tipus que sigui, és, sens dubte, el que mou el món. I així ho veiem a Entre Nosotras (The two of us), l’òpera preval de Filippo Meneghetti que es va preestrenar el 17 de febrer a l’Institut Francès de Barcelona.

Publicitat

La pel·lícula recull la història d’amor de dues dones que, durant dècades, ha estat marcada pel què diran: un amor profund sempre amagat als ulls de tothom i viscut intensament per les seves protagonistes. Tal com la defineix el seu director, “una història sobre la mirada dels altres i sobre l’autocensura”.

Publicitat

Drama social o no, la veritat és que el guió manté l’espectador en suspens i juga amb les seves expectatives fins a tal punt que les escenes en poques ocasions acaben com havíem imaginat. Potser aquesta ambigüitat és el que fa que la nostra mirada no s’aixequi de la pantalla i ens faci reflexionar sobre les nostres pròpies vides, i la manera com l’entorn en el qual naixem i som educats marca inevitablement el nostre destí

Però l’amor no acaba en la parella protagonista, interpretada per Martine Chevalier i Barbara Sukowa, sinó que té molts altres enfocaments: l’amor entre una filla i la seva mare, l’amor d’una mare per la seva família i l’amor per la llibertat de cridar al món els sentiments amagats. Silencis que es trenquen amb discussions i algun crit, i emocions que provoquen empatia per la lluita en la qual es desenvolupa tota la pel·lícula.

Cartel ‘Entre Nosotras’

El director i guionista italià ha aconseguit ja dos premis Lumière i ha fet del seu primer llargmetratge una obra digna de ser oscaritzada. No en va, ha estat seleccionada per França per representar el país als Oscars 2021, i ja sona com a nominada a millor pel·lícula estrangera del 2021.

Durant tota la projecció, la sala de l’Institut Francès va romandre en silenci perquè poguéssim vibrar amb les existències d’uns personatges que remouen i commouen, portant-nos a un final ambigu entre trist i feliç que convida a la reflexió.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Institut Francès acollirà una exposició dels anys parisencs del cubista Maties Palau Ferré

S'inaugura dimarts a les 19h i la presentació anirà a càrrec del periodista Màrius Serra

L’Institut Francès de Barcelona

És un edifici projectat el 1972 per José Antonio Coderch, un arquitecte singular amb una obra molt lligada a la modernitat, unint la tradició popular amb l'arquitectura racionalista
spot_img

Enjardinaments al complex esportiu de Can Caralleu

És molt lloable que la direcció tingués la iniciativa d’identificar les principals espècies botàniques, mitjançant un cartell amb el nom comú i científic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Jesuïtes Sant Gervasi i el Casal Sant Ildefons: una aliança transformadora a través del TR i el voluntariat

La proposta educativa combina l’aprenentatge acadèmic amb el compromís social, permetent que els estudiants col·laborin setmanalment amb diferents entitats del barri i la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]