Notícies del barri
Juanjo Compairé
Aquest mes de maig la Marea Pensionista es presenta al nostre districte. Aquest moviment social, que ja porta deu anys d’activitat i que ha aconseguit imposar la revaloració de les pensions d’acord amb l’IPC per als dos propers anys, té per davant un llarg recorregut.
Parlem amb Manel Ginès, promotor de la Marea, veí de Sarrià i membre de la comissió catalana que va presentar les demandes al Congrés de Diputats el passat 8 de maig. Va participar també a la reunió estatal del moviment. En Manel està decidit a crear una Comissió gestora a Sarrià Sant Gervasi. Per tot això està mantenint reunions amb les diverses entitats i centres cívics, així com a persones particulars.
Per al proper dia 17 de maig a les 18:30 h a Vil·la Urània es va fer una primera presentació a càrrec de Ramon Franquesa, economista, per debatre sobre el futur de les pensions.
I finalment el dia 29 de maig a les 18h. també a Vil·la Urània es presentarà la Marea. En Manel confia que llavors podrem conèixer ja la Comissió gestora del nostre districte. A l’acte intervindran Domiciano Sandoval, portaveu de la Coordinadora estatal; Miguel Arenas, advocat del col·lectiu Ronda, que els assessora legalment; i Conchita Ribera, també membre de la coordinadora.
El Jardí ha assistit a una reunió de la Coordinadora de Barcelona, a la seu mare de la Marea, l’Associació de Veïns de Clot-Camp de l’Arpa. Hem parlat personalment també amb en Domiciano sobre els objectius d’aquest moviment, que van molt més enllà del manteniment del poder adquisitiu de les pensions i contemplen tot un seguit de canvis legislatius i fiscals que les assegurin per al futur perquè són un dret bàsic.
Hem parlat també amb la Conchita, atès que un dels punts principals és la supressió de la bretxa que separa les pensions de les dones, gairebé un 40% per sota de les dels homes, de mitjana.
Tot fa pensar, doncs, que aquests actes i especialment el del dia 29 seran molt concorreguts. El Jardí no faltarà a la cita.