Publicitat

Els Castellers de Sarrià es queden al carrer: sense espai d’assaig a punt d’acabar la temporada

La colla grana, l'única sense un local d'assaig fix a Barcelona, busca "urgentment" una solució entre la xarxa veïnal després de no avançar amb els polítics

spot_img

Publicat el 8.11.2023 19:21

Societat

Sergi Alemany Erra

La història dels Castellers de Sarrià és de caure i aixecar-se de nou per carregar tot allò que es proposen. Planificació, seny, tecnologia i hores d’entrenament els estan portant a viure la millor temporada castellera de la seva història, convertits en colla revelació. Ara, el moment dolç que travessen com a nova colla de set s’ha vist truncat per la pèrdua de l’únic espai d’assaig interior que tenien al barri, la cessió del gimnàs de l’Escola Frederic Mistral els divendres a la tarda. La colla es queda al carrer a les portes del fred de l’hivern.

Publicitat

El gimnàs de l’Escola Frederic Mistral on feien assaig el divendres es converteix en aules i la colla perd l’aixopluc dels darrers 5 anys, cedit de forma desinteressada. Què reclamen? Urgentment, un espai per poder seguir assajant els tres divendres que queden abans d’acabar la temporada castellera, i a partir del gener i fins a l’estiu, el mateix. Preferiblement, busquen un espai cobert a Sarrià amb una altura d’uns 8-9 metres on puguin ressituar la xarxa de protecció dels assaigs, cedida per una colla castellera del nord de Catalunya.

Publicitat

Són l’única colla de tot Barcelona que no disposa d’un local d’assaig propi, però això no està suposant un fre perquè un centenar de persones assisteixen de mitjana a casa assaig, una dada “molt per sobre que abans de la covid”, apunta a El Jardí el cocap de colla, Eduard Llorens, que explica que la notícia els ha agafat per sorpresa: “Si ve el gimnàs no era l’adequat, quan teníem fred entràvem a dins i després tornàvem a fora”.

Una reclamació que ve de lluny

El Mercat Cultural de Vallvidrera va ser la proposta d’espai que va oferir més recentment a la colla la nova regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, durant la celebració de la primera Audiència Pública del nou mandat a finals de setembre. Els castellers, però, van rebutjar una idea que anteriorment ja havien descartat en converses amb l’exregidor Albert Batlle per diversos aspectes tècnics, però sobretot pel desplaçament de 20 minuts fins al barri de la muntanya. A més, segons va avançar El Jardí, en cap cas Districte havia parlat prèviament amb l’associació gestora del Mercat Cultural, que té una programació trimestral tancada.

“Si era una necessitat un local d’assaig al barri, ara ja passa a ser una urgència”, diu Llorens, que insta al Govern de Districte a posicionar-se obertament sobre “l’interès real” de trobar-los un espai. “No volem perdre més el temps, és un desgast perseguir un local públic quan ningú cobra per fer el que fem”, es lamenta el cocap de colla.

Els Castellers de Sarrià compliran un quart de segle l’any vinent després de néixer el 1999, desaparèixer el 2004 i refundar-se el 2016 després d’un intent frustrat el 2011. El lema “Fem Pinya, Fem Vila” se’ls fan seu tots els partits polítics quan hi ha diades castelleres a plaça, però la reclamada i promesa seu per a les colles de cultura popular a Sarrià no arriba. I pel camí les quinze colles de cultura popular sarrianenques corren el risc de desaparèixer.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Castellers de Sarrià descarreguen el primer castell de vuit de la seva història

La colla sarrianenca signa una fita inèdita en el món casteller, assolint el 2 de 7 i el 4 de 8 en una mateixa actuació

Els Castellers de Sarrià inauguren la nova carpa d’assaig en la cloenda del seu 25è aniversari

En un acte emotiu amb presència institucional, la colla inicia una nova etapa consolidant el seu espai per assajar i reafirmant el compromís amb el barri

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen un espai cobert per assajar de forma provisional

Després d'anys obligats a practicar al carrer -fins i tot amb pluja- han tancat un acord de dos anys, però continuen reclamant un local definitiu on poder créixer

“Fer castells és un petit miracle”

Conversa amb Eduard Novell i Dani Ortiz, cap de colla i president dels Castellers de Sarrià
spot_img

L’abstenció de Junts impedeix aprovar una declaració de suport a Palestina al ple de Sarrià-Sant Gervasi

El text mostrava solidaritat amb la població de la Franja de Gaza, el suport a les accions de la Flotilla, reiterava la petició immediata d'un alto el foc i el desig d'assolir una pau "justa i duradora" a la regió

Sarrià–Sant Gervasi homenatja les persones centenàries

L'Auditori Carme Serrallonga acull més de 150 persones per celebrar la fita; els homenatjats van compartir experiències i vivències

La castanyada 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

La programació de totes les activitats barri a barri

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí