Publicitat

Evan Deval, art brasiler orgànic que s’inspira a Barcelona

spot_img

Publicat el 2.11.2017 11:00

Arts i lletres

Jesús Mestre Campi

Farga Diagonal exposa l’obra d’un artista singular, Evan Deval nascut a Rio de Janeiro però que ha viscut a Barcelona prop de 20 anys. Ara, després d’uns anys a Brasil, fa uns mesos que a tornat a Barcelona i exposa un recull de la seva obra, unes cinquanta pintures, a Farga Diagonal on ens trobem i xarrem una estona.

Quan comences a fer obra artística?

Poc abans de sortir de Brasil, quan encara no tenia 20 anys, vaig començar a treballar amb fusta, experimentant formes i textures. Aixó em va permetre definir la base de la meva creació artística per fer un quadre, una figura.

Publicitat
“El mundo de los hombres”, d’Even Deval

Hi ha algun moviment artístic que t’hagi influït?

Sóc totalment autodidacta, no hi ha cap moviment que m’hagi influït: tot el que veig, tot el que hi ha per aquí pot ser font d’inspiració, però no hi ha cap influència darrere. Però sí que tinc i mantinc vincles amb la cultura brasilera. Aquestes obres tenen una estètica orgànica, cosa que em transporta a Brasil, a la naturalesa que hi ha allà.
Faig la meva obra amb fusta, serradures… sempre materials orgànics. De vegades també utilitzo acer, teixits… m’interessa molt treballar amb les textures i amb el volum.
Sóc una persona que vaig sola, que em fico allà on m’interessa. No he trobat cap grup que m’influeixi suficientment.

Com arribes a Barcelona?

Decideixes viatjar. I vas a conèixer un país sense pretensió de quedar-te però trobes noves sensacions i et deixes portar. I hi ha un moment que et deixes conquistar. És el que m’ha passat amb Barcelona. Em sento bé i és meravellós.
He viscut a Sant Gervasi, al carrer Bertran uns mesos i després vaig viure a Sarrià quasi un any. Després em vaig instal·lar a l’Eixample.
Molts anys després, Barcelona em segueix inspirant, la ciutat segueix creant la comoditat que m’agrada per poder respirar i crear… és la ciutat del meu cor. La ciutat em transmet alguna cosa, i segueix creant les inspiracions que necessito per seguir treballant.

S’assemblen Barcelona i Rio de Janeiro?

Són ciutats que s’assemblen molt, coincideixen en molts aspectes. Crec que Barcelona és, per un carioca que li encanta la ciutat, el Rio de Janeiro que li agradaria que fós.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

La desolació del “western” llatinoamericà: Páramo herido, de Fabio Neri

Una novel·la que subverteix els codis del gènere clàssic per radiografiar les cicatrius del colonialisme

Mariona Sodupe: “Els químics són els arquitectes de la matèria, perquè dissenyen i sintetitzen molècules amb propòsits concrets per millorar-nos la vida”

La investigadora en química teòrica, veïna de Sarrià, parla en aquesta entrevista de simulacions moleculars, intel·ligència artificial i dels reptes actuals de la recerca i la universitat

Una revista francesa de decoració “art nouveau” va ser font d’inspiració per decorar la Casa Tosquella

L'article que va inspirar aquesta pintura va ser editat l'any 1905, on es poden observar tres peces dissenyades per Maurice Dufrêne

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí