Publicitat

Evan Deval, art brasiler orgànic que s’inspira a Barcelona

spot_img

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Arts i lletres

Jesús Mestre Campi

Farga Diagonal exposa l’obra d’un artista singular, Evan Deval nascut a Rio de Janeiro però que ha viscut a Barcelona prop de 20 anys. Ara, després d’uns anys a Brasil, fa uns mesos que a tornat a Barcelona i exposa un recull de la seva obra, unes cinquanta pintures, a Farga Diagonal on ens trobem i xarrem una estona.

Quan comences a fer obra artística?

Publicitat

Poc abans de sortir de Brasil, quan encara no tenia 20 anys, vaig començar a treballar amb fusta, experimentant formes i textures. Aixó em va permetre definir la base de la meva creació artística per fer un quadre, una figura.

Publicitat
“El mundo de los hombres”, d’Even Deval

Hi ha algun moviment artístic que t’hagi influït?

Sóc totalment autodidacta, no hi ha cap moviment que m’hagi influït: tot el que veig, tot el que hi ha per aquí pot ser font d’inspiració, però no hi ha cap influència darrere. Però sí que tinc i mantinc vincles amb la cultura brasilera. Aquestes obres tenen una estètica orgànica, cosa que em transporta a Brasil, a la naturalesa que hi ha allà.
Faig la meva obra amb fusta, serradures… sempre materials orgànics. De vegades també utilitzo acer, teixits… m’interessa molt treballar amb les textures i amb el volum.
Sóc una persona que vaig sola, que em fico allà on m’interessa. No he trobat cap grup que m’influeixi suficientment.

Com arribes a Barcelona?

Decideixes viatjar. I vas a conèixer un país sense pretensió de quedar-te però trobes noves sensacions i et deixes portar. I hi ha un moment que et deixes conquistar. És el que m’ha passat amb Barcelona. Em sento bé i és meravellós.
He viscut a Sant Gervasi, al carrer Bertran uns mesos i després vaig viure a Sarrià quasi un any. Després em vaig instal·lar a l’Eixample.
Molts anys després, Barcelona em segueix inspirant, la ciutat segueix creant la comoditat que m’agrada per poder respirar i crear… és la ciutat del meu cor. La ciutat em transmet alguna cosa, i segueix creant les inspiracions que necessito per seguir treballant.

S’assemblen Barcelona i Rio de Janeiro?

Són ciutats que s’assemblen molt, coincideixen en molts aspectes. Crec que Barcelona és, per un carioca que li encanta la ciutat, el Rio de Janeiro que li agradaria que fós.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics
spot_img

Mor Lluís Reverter, sarrianenc, polític socialista i amb un ferm compromís amb l’activisme cívic

Veí carismàtic i popular, ha mort a 82 anys després d’una vida dedicada al barri; en l’àmbit estatal, gràcies al seu caràcter democràtic va facilitar les relacions entre els militars d’origen franquista i el Govern de Felipe González

Concert solidari del Rotary Sarrià 2025: beneficis per Assís i gòspel a la Parròquia Sant Vicenç

Entrevista a Enric López, president del Rotary Sarrià, que explica les novetats del concert benèfic d'enguany

Sofia i Adrià, activistes de Sant Gervasi a la Flotilla a Gaza: “Si guanya el sionisme, guanya l’extrema dreta”

“Dessensibilitzar-nos a les imatges de Palestina és dessensibilitzar-nos a la violència policial local”: els santgervasiencs que es van embarcar per arribar a Gaza parlen amb El Jardí

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí