Publicitat

Imatge del poble de Sarrià independent

"Encara que Sarrià ha sabut mantenir el seu caliu durant molts anys, la guerra i l’arribada de gent forastera han fet que hagi anat perdent el caràcter de poble", opinió de Frederic Bou

spot_img

Publicat el 25.9.2021 7:00

El Racó del Veïnat

Frederic Bou

Sarrià va ser l’últim poble annexionat a Barcelona dels que estaven situats al seu voltant. Primerament foren Sants, Sant Andreu, Sant Martí de Provençals, Sant Gervasi de Cassoles i Gràcia l’any 1897, i Sant Joan d’Horta el 1904. El 4 de novembre de 1921, el ministre Cambó declarava a Madrid l’annexió del nostre poble a la ciutat, acció que provocaria la dimissió de l’alcalde de Sarrià, el doctor Rafael Batlle, que després seria el metge del barri durant la postguerra i que ara té a les Tres Torres un carrer amb el seu nom.

Publicitat

Amb l’annexió referida, el poble passava a ser un barri més de Barcelona, operació que va generar un canvi radical del seu ambient. El Sarrià independent tenia fama de tenir bons paletes, hi havia recaders, tallers de fusteria i de mecánica, esglésies, convents i escoles de tota mena. A l’estiu, era el destí turístic de la gent benestant de Barcelona, que fins i tot adquiria cases i torres com a segona residència.

Publicitat

Encara que Sarrià ha sabut mantenir el seu caliu durant molts anys, la guerra i l’arribada de gent forastera han fet que, de mica en mica, hagi anat perdent aquell caràcter de poble que l’havia caracteritzat.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

1921, l’any de la desgràcia

Sarrià podria ser com Sant Just Desvern, un municipi ben pròsper, de vocació muntanyenca, amb una forta identitat i sobirà en les seves decisions
spot_img

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]