Publicitat

El carril bici de la Via Augusta, inaugurat unilateralment pel veïnat

Una trentena de ciclistes han fet una obertura simbòlica de la via retirant les pilones: "Que reavaluin els accessos en cotxe a Barcelona"

spot_img

Publicat el 20.7.2023 9:17

Societat

El Jardí

Una trentena de ciclistes s’han aplegat aquest dimecres a la tarda a la plaça Molina per reivindicar l’obertura total del carril bici de la Via Augusta. Organitzada per la plataforma Bici Augusta, que agrupa una trentena d’entitats, i el bicibús escolar de Sarrià, el portaveu de la primera entitat, Jaume Llansó, confirmava uns dies abans a El Jardí una acció sorpresa, i aquesta ha esdevingut en la retirada del material d’obra que barrava el pas per connectar el carril de punta a punta en els seus tres quilòmetres de recorregut. L’acció ha acabat a la Porta de Sarrià, on neix el carril a la part nord de la ciutat -acaba a la Diagonal-, per acabar llegint un manifest de defensa davant la possible reavaluació del carril anunciada pel nou alcalde socialista, Jaume Collboni.

Publicitat

“La bicicletada ha demostrat les ganes d’ús del carril bici”, comenta Llansó. El dia fixat per a l’obertura prevista del carril era aquest dissabte 15 de juliol, però en vista que encara hi havia elements, com tanques i pilones, que en barraven el pas -sense massa sentit-, la reivindicació s’ha centrat a apartar-los de la via pública. “Segons, l’Ajuntament, l’obra està acabada i fins i tot ho anuncien a les xarxes socials, però a la pràctica no és així”, ha manifestat el portaveu de Bici Augusta.

Publicitat
https://twitter.com/Bcn_SSTG/status/1678410051009036291?t=qaHm_LCvkBjE8LlQZrHm0Q&s=08

Els ciclistes, entre els quals hi havia la presència de dos regidors de Barcelona en Comú, Marc Serra i Guille López, i de l’exconseller de districte, Max Cahner, han volgut posar de manifest que quan es parla d’una reavaluació del carril, hi estan d’acord, però també “que es faci amb tots els transports que entren a Barcelona, com el cotxe”, que “ocupa un gran volum dels carrils de circulació”.

Ciclistes al final de la protesta © BComú

Bici Augusta i el bicibús Sarrià estan convençuts que, una obra que ha estat finançada, en part, amb els fons Next Generation, es quedarà al barri.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sirera talla unilateralment el carril bici de la Via Augusta

El líder del PP demana "no perjudicar l'entrada i sortida" de vehicles de Barcelona i promet retirar-lo si algun dia és decisiu a l'Ajuntament

Gay, al PP i Vox: “Els animo a obrir la ment amb les bicis a Barcelona”

La regidora de Sarrià-Sant Gervasi, una amant de la BTT, passa de voler eliminar el carril bici de la Via Augusta a promoure la mobilitat sostenible

El carril bici de Via Augusta no es toca!

De l'estudi de mobilitat encarregat per l'Ajuntament tot són aspectes positius, escriu Jaume Llansó

Gay assumeix l’estudi sobre l’impacte del carril bici de la Via Augusta: “Es va fer a petició meva”

La supressió de la infraestructura ciclista era una petició del PP per investir alcalde Collboni, però finalment es mantindrà intacte
spot_img

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

La millora del parc de la Font del Racó, sense data però més a prop: una inversió de 2 milions d’euros

Després de quatre anys gairebé tancat, es farà una actuació per consolidar els talussos, definir millor els camins interiors, ampliar la vegetació i renovar el mobiliari

L’Ajuntament invertirà 100 milions d’euros a Sarrià-Sant Gervasi per habitatge i millores en equipaments i carrers

Entre les actuacions, es preveu l'habilitació de 100 habitatges públics a través de noves promocions i rehabilitacions; el districte rebrà només un 3,3% del pressupost global de tota la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]