Política
Sergi Alemany
- Llum verda al carril bici de la Via Augusta: es mantindrà intacte igual que es va dissenyar
- Jaume Collboni “reavaluarà” el carril bici de la Via Augusta
Vint-i-quatre hores després de conèixer la notícia que el carril bici de la Via Augusta es mantindrà intacte tal com es va executar en l’anterior mandat d’Ada Colau com a alcaldessa de Barcelona, la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, ha fet públic que va ser ella mateixa qui va demanar “expressament” elaborar l’informe tècnic d’avaluació -es pot consultar aquí- de la nova infraestructura ciclista, només arribar al càrrec a l’estiu.
“L’estudi es fa a petició de la regidora”, ha reconegut Gay aquest dimecres al Consell Plenari de Districte, a pregunta d’un veí que qüestionava el sentit del posicionament contrari dels grups polítics representats a Sarrià-Sant Gervasi a mantenir l’actual traçat, emès en una votació no vinculant el passat mes d’octubre. D’aquesta manera Gay, que al setembre va obrir la porta a estudiar un traçat alternatiu “més saludable” al carril pedalable de la Via Augusta, ha volgut deixar clar que va ser el govern del Districte qui va traslladar al govern municipal la sensació que existia una “controvèrsia” entre veïns i que calia parar i analitzar l’obra.
Segons Gay, només arribar al càrrec de regidora del districte al juny, va observar que hi havia “reiterades queixes” amb el trànsit en hores punta a la Via Augusta i això provocava “malestar” entre el veïnat.
La supressió del carril bici de la Via Augusta, una petició del PP per investir Collboni
Els vots favorables del PP a Collboni per investir-lo alcalde van venir precedits per un document lliurat als socialistes amb 43 punts en què els populars demanaven, entre altres coses, suprimir el carril bici de la Via Augusta -una iniciativa proposada per ERC i propulsada per la plataforma veïnal Bici Augusta- i també l’eliminació del carril ciclista del carrer Ganduxer. Dues accions que, avui dia, el nou govern municipal no ha fet.
Al districte, el PP també demanava la recuperació del Tramvia Blau, que continua el seu curs de retorn a marxes lentes, paralitzar superilles com la de la Bonanova, que Gay ja va dir que no es farà, i renunciar a unir el tramvia per la Diagonal, que en aquest cas Collboni ja ha situat l’obra pel pròxim mandat.