Publicitat

Jornada per donar visibilitat a la dona enginyera als Salesians

L’Escola Universitària Salesiana de Sarrià vol donar veu al paper de la dona en el món de l’enginyeria

spot_img

Publicat el 28.2.2020 16:00

Educació 

El Jardí

L’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) acollirà el 4 de març a les dotze del migdia la xerrada ‘La igualtat és com la gravetat, una necessitat’, una jornada que vol donar veu al paper de la dona en el món de l’enginyeria i que pretén posar en coneixement de la societat la invisibilitat que han d’afrontar moltes professionals.

Publicitat

Míriam Blanc, reponsable de projectes a Iterem, donarà a conèixer el cas d’èxit de la seva companyia en la incorporació de dones. Des d’Iterem són especialistes en serveis i solucions orientades a la gestió per processos (BPM) i acompanyen a les organitzacions a la seva transformació digital. Des dels seus inicis han fet una aposta molt forta per la igualtat contractant a dones en diferents posicions.

Publicitat

Posteriorment a la presentació d’aquest cas d’èxit, tindrà lloc una taula rodona moderada per la professora de l’EUSS, Iria Fraga. L’objectiu de la sessió és donar veu a diferents professionals que han encaminat el seu camí laboral en el món de l’enginyeria i que han superat els obstacles de treballar en un sector que ha tingut sempre una forta vinculació amb els homes. Per això, hi participaran: Brenda Dalmau, de Instalaciones Enrique Dalmau; Mariona Martí, de Mango; Anna Bonifacio, d’Schneider; Alicia Martín; Maria Cinta Pastor, del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; Dolors Reixac, de l’UAB i Míriam Blanc, responsable de projectes d’Iterem.

La jornada serveix com a precedent al Dia de la Dona, el 8 de març. Amb aquesta activitat, l’EUSS se suma a la projecció de la dona, especialment a l’àmbit de l’enginyeria, i la contribució que fa a la societat, donar-la a conèixer a les estudiants i els estudiants i apropar la realitat que afronten les dones en aquest àmbit professional.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

La Biblioteca Clarà tanca uns mesos per obres de millora

A partir del 28 d'abril començarà la reforma de la façana, la zona d'accés i el sistema de ventilació
spot_img

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic, i que alhora transmet esperança a qui es troba en una situació similar. En el seu discurs, l’actor sarrianenc va dedicar el premi al seu director, agraint-li profundament l’oportunitat i el repte: “No podré agrair-t’ho mai prou. Mereixes viure en veu alta, amb orgull i meravellosament.” La gala de premis, que es va celebrar la nit del 24 de novembre a Nova York, va tenir un altre guanyador espanyol que es va endur l'Emmy Internacional a millor documental esportiu. Es tracta de #SeAcabó: diario de las campeonas, dirigit per Joanna Pardós, que relata la història del petó no consentit a la futbolista Jeni Hermoso després de la victòria d'Espanya al Mundial de futbol femení de 2023. Ambdós han rebut el reconeixement a les xarxes del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa: "Històrics Emmys Internacionals amb segell català!"

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí