Publicitat

Junts destitueix la consellera Montse Martín per “continuar ferma amb el PDeCAT”

Martín lamenta que s'hagi produït aquesta decisió de manera "arbitrària" i assegura que seguirà treballant "amb més força que mai" des de la presidència del PDeCAT a Sarrià - Sant Gervasi

spot_img

Publicat el 16.11.2020 13:30

Política

Carme Rocamora

Al llarg de la setmana passada es va conéixer que Junts, després del seu procés de reordenació i estructuració, ha cessat els consellers municipals de Barcelona afins al PDeCAT. La decisió arriba després que aquests consellers, que a les últimes eleccions municipals es van presentar amb JxCat, ara formin part d’un partit que ha anunciat que no es presentarà amb Junts a les eleccions catalanes previstes pel 14 de febrer.  

Publicitat

Aquestes expulsions s’han produït també al districte de Sarrià – Sant Gervasi i aquest mateix dilluns, la consellera Montse Martín -que portava més de 13 anys exercint aquest càrrec al districte- ha anunciat que ha estat apartada. En una piulada a Twitter, ha assegurat que ha estat cessada per “continuar ferma amb el projecte del PDeCAT”, i ha afegit que se sent molt orgullosa de defensar els seus principis i el seu partit “amb més força que mai” per seguir lluitant pel districte, la ciutat i el país.

Publicitat

En declaracions a El Jardí, Martín ha expressat que li sap greu com s’ha desencadenat la situació perquè, assegura, portava temps lluitant per la necessitat d’arribar a acords i poder-se entendre amb JxCat i amb l’equip, i en aquest sentit lamenta que el projecte de JxCat parteixi de la impossibilitat d’haver fet acords amb persones sensibles al projecte: “Poca esperança política es pot tenir en un moviment que no és capaç d’aglutinar tot això.”

També explica que fa aproximadament un mes i mig des del grup del districte van parlar que la feina municipal no es podia veure afectada pels debats nacionals d’ambdós moviments, i que malgrat això, ara ha arribat una decisió “arbitrària” d’expulsar els consellers, fet que creu que pot estar marcat també per la campanya electoral.

Martín referma que ha estat expulsada per “mantenir-se fidel als seus principis” i ho lamenta amb aquestes paraules: “Si no som capaços d’arribar a conciliar totes les veus és un mal punt de partida”. Això sí, remarca que després de tants d’anys treballant amb el districte, continuarà amb la feina des del seu càrrec de presidenta del PDeCAT a Sarrià – Sant Gervasi, districte on assegura que les baixes al partit han estat molt menors que a altres zones del país: “No vull parlar de comiat, continuarem fent la feina des d’un altre lloc. Amb més força que mai, des de la presidència del partit i com a col·laboradora amb tot el que faci falta per donar suport a les veïnes i els veïns del districte.”

Fonts de JxCat han recordat a aquest diari que aquests cessaments són “lògics” perquè es tracta de persones que es van presentar sota les sigles de JxCat i que ara, de cara a les eleccions catalanes, faran campanyes oposades. És per això que des de JxCat asseguren que veurien “molt complicat” treballar conjuntament al grup municipal amb persones que defensen un projecte diferent. En els següents dies JxCat anunciarà qui serà el conseller o consellera que ocuparà el càrrec de Martín.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Titon Lailla: “Exigim a l’Ajuntament que es posi de costat de la cultura popular”

La regidora presidenta del districte denuncia la manca d’inversió en la mobilitat i els equipaments

Les recomanacions dels polítics de Sarrià-Sant Gervasi per Sant Jordi

Cultura El Jardí Arriba un dels dies més bonics de l'any pels catalans i les catalanes, Sant Jordi. A El Jardí hem fet un recull de...

Denúncia per discriminació lingüística al Cafè de París de Galvany

L'exconseller de Junts Miquel Buch assegura que li han anul·lat la reserva per parlar català

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]