Publicitat

La CUP obre un debat al voltant de la gestió i la participació en els equipaments

Pot existir un bon teixit associatiu i popular sense espais? Hi ha suficients espais pel teixit del districte?

spot_img

Publicat el 29.11.2018 9:00

Política

Carme Rocamora

Pot existir un bon teixit associatiu i popular sense espais? Hi ha suficients espais pel teixit del districte? Són bones les formes de gestió d’espais que hi ha al districte? Caldria canviar-les?

Publicitat

Aquestes són algunes de les preguntes que van sorgir al debat realitzat per la CUP Sarrià – Sant Gervasi el passat 6 de novembre a Vil·la Urània, amb la participació de diversos agents del barri i de fora, i amb la presència del regidor de la CUP Capgirem Barcelona, Pere Casas. El debat va ser dinamitzat per Anna Lletjós, militant de la CUP Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

Entre els ponents, l’Andrea del Casal Popular La Tecla, espai ocupat ara fa dos anys i mig, va explicar que gràcies aquesta ocupació sorgida arran de la plataforma “No tenim lloc”,s’han creat nous col·lectius com l’assemblea feminista La Pira, la comissió de festes alternatives de Sant Gervasi, SoundGervasi, o el CDR de Cassoles.

L’Enric Capdevila de la Casa Orlandai també va parlar del seu projecte, que va sorgir de la mobilització ciutadana després que l’escola Orlandai es traslladés a un altre edifici: “Un cop l’espai de l’antiga escola va quedar buit, el veïnat el va reivindicar pel barri. Després d’aquesta reivindicació ara és un espai obert i per la transformació social que aplega desenes d’entitats”. Orlandai, en el seu cas, és un espai de l’Ajuntament gestionat plenament per una associació.

El debat sobre els espais va desembocar en Vil·la Urània. Un grup de veïnes van afirmar sentir-se il·lusionades amb el projectes que s’havien explicat però no amb el del seu barri -Vil·la Urània-, on consideren que hi ha una gestió opaca i els tallers són majoritàriament de pagament. Com a resposta, Enric Capdevila va explicar que un dels motius pels quals la gestió de Vil·la Urània està duta a terme per part d’una empresa és per manca d’un teixit associatiu més robust. “L’important és que la governança quedi en la gent”, va dir fent referència a la Federació d’Entitats de Vil·la Urània que participa de la cogestió.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Horaris dels equipaments de Sarrià – Sant Gervasi per l’estiu de 2025

Durant juliol i agost, els centres municipals modifiquen el temps d'obertura

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]