Publicitat

La Fundació Collserola reflexiona sobre el concepte de ‘la llibertat’

El cicle de conferències d'enguany compta amb la participació de Josep Lluís Martí, Esther Vera i Fina Birulés

spot_img

Publicat el 14.2.2022 10:00

Societat

El Jardí

Aquest dilluns 14 de febrer comença a la Fundació Collserola la dotzena edició del cicle de conferències Reflexions a l’Escola, una proposta en col·laboració amb l’editorial Arcàdia, amb la voluntat de pensar sobre aspectes de l’actualitat que incideixen de manera directa o indirecta en l’educació i la societat.

Publicitat

Aquest curs planteja debatre sobre la llibertat. Tothom té una idea de què és la llibertat, però sovint el seu significat agafa cos quan sentim que no podem exercir-la, o podríem no poder-la exercir. Que la nostra capacitat de decidir i d’actuar segons el nostre propi criteri sigui qüestionada per un subjecte diferent de nosaltres, ens posa en guàrdia i maldem per conservar una llibertat que, malgrat la seva complexa definició, ens sembla essencial per configurar el nostre propi ésser i fer possible una vida en societat digna.

Publicitat

Amb aquest nou cicle de conferències es vol valorar si la idea de llibertat, sempre imprecisa per la seva complexitat i disparitat de significacions, pot donar arguments per forjar una vida comuna basada en la justícia, l’equitat i el respecte mutu.

Per a reflexionar al voltant d’aquesta idea es compte amb tres ponents, Josep Lluís Martí, Esther Vera i Fina Birulés, que aportaran arguments i pensaments des de la filosofia, el periodisme, el dret i la política. Totes les ponències estaran moderades pel periodista Lluís Amiguet.

En edicions anteriors s’han tractat les incerteses (2021), el bé comú (2020), les migracions i la convivència amb els altres (2019), el feminisme (2018), l’era digital (2015) o la sostenibilitat (2013), per posar uns exemples.

Calendari del cicle ‘La llibertat’

Josep Lluís Martí: Llibertat política i dominació en el segle XXI, 14 de febrer, a les 19h (en línia, en directe, a través del canal Youtube de la Fundació Collserola)
Què distingeix la llibertat natural de la llibertat civil i política? Com podem ser lliures dins d’una comunitat política? Què és i com podem escapar de la dominació? Què vol dir autogovernar-se? Quines són les formes de dominació que prevalen avui, i en el futur immediat? Com ens afecten la globalització i la revolució digital? Com cal que defensem la nostra democràcia i la nostra llibertat?

Esther Vera: Opinió pública i llibertat, 28 de març, a les 19h

Fina Birulés: Llibertat, món comú i diferència, 25 d’abril, a les 19h

Lluís Amiguet, moderador de tot el cicle, és professor a la Universitat Rovira i Virgili i coautor de «la Contra» de La Vanguardia.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

Sant Jordi i el dodo

Sant Jordi recupera el seu vigor reivindicatiu amb la manifestació convocada per Sant Jordi per la Llengua

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

Clíniques Mi, el primer centre de l’estat espanyol que obté el màxim reconeixement internacional per l’atenció al càncer de pulmó

La clínica de les Tres Torres és distingit amb l'IASLC Cancer Care Team Award, i s’afegeix així a una llista exclusiva de centres de referència mundial

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]