Societat
El Jardí
La construcció en marxa del carril bici a la Via Augusta obre la porta a un següent pas en l’horitzó, la connexió amb bicicleta entre Barcelona i el Vallès a través de la galeria de serveis i d’evacuació dels Túnels de Vallvidrera. Segons ha avançat El Periódico, la Generalitat ha posat fil a l’agulla a estudiar aquesta possibilitat i a finals de novembre la Conselleria de Territori liderada per Juli Fernàndez, nascut a Sabadell, va encarregar a Infraestructures.cat els primers treballs de licitació d’una possible obra.
El pressupost del concurs públic que s’ha posat en marxa és de 73.725,30 euros i les poden presentar-se ofertes fins el 23 de gener. El contracte previst per a l’estudi és de set mesos i, per tant, a finals del 2023 podria haver-hi les primeres conclusions de viabilitat o no d’aquest projecte de mobilitat sostenible, reclamat en diverses ocasions des de plataformes probici com Bike Vidrera, que han organitzat accions protesta dins dels mateixos túnels en els últims anys.
La connexió en bici pels Túnels de Vallvidrera permetria unir dues comarques (Barcelona i el Vallès Occidental) en uns quinze minuts de pedaleig, evitant pujar a Collserola i creuar Vallvidrera, en una ruta actual d’uns 45 minuts aproximadament. Els Túnels de Vallvidrera són una infraestructura utilitzada avui per milions de vehicles de motor que entren i surten de la capital catalana diàriament, i si es demostra viable també passaria a acollir bicicletes. La galeria de serveis permetria als usuaris de la bicicleta fer el recorregut en paral·lel al dels cotxes i les motos, sense necessitat de compartir la calçada.
L’exvicepresident de la Generalitat i exconseller de Territori, Jordi Puigneró, nascut a Sant Cugat del Vallès, ja va manifestar fa un any la importància de la connexió verda Barcelona-Vallès.