Publicitat

Les associacions de cultura popular i de lleure de Sarrià busquen un espai comú

La plataforma que les aglutina, Construïm la Sarrianenca, s’ha entrevistat amb diferents representants del consistori barceloní

spot_img

Publicat el 15.1.2020 18:00

Cultura

Ana Rubió i Eduard Llorens

Construïm la Sarrianenca és una iniciativa que fa més de mig any que està en marxa i neix de la necessitat de trobar un espai al barri per a les entitats de cultura popular i del món del lleure.

La plataforma està integrada per l’Agrupament Escolta i Guia Sant Ignasi, l’Associació Centre Cultural Sant Vicenç (Centre de Sarrià), Castellers, Colla de Diables Infantils, Colla de Diablesses i Diables, Colla Gegantera, Comissió de Festes del Roser, El Bastó, El Drac, Grup Caliu-Ateneu Divers, Movi, Tabalers, Tabalets, Taula d’Entitats i Trastok’ts Street Band. Totes elles treballen al barri i per al barri, tot enriquint la cultura sarrianenca.

Publicitat

Després de diferents reunions, la plataforma es consolida a partir d’un document que recull la situació actual de les quinze entitats que la integren i les seves necessitats. La principal mancança actual és la falta d’un espai propi, fet que limita el seu rendiment i dificulta la seva tasca.

Davant d’aquesta situació, la plataforma ha fet una recerca exhaustiva de diferents espais de Sarrià que podrien cobrir les seves necessitats. Aquest estudi s’ha dut a terme a partir de l’última actualització de l’inventari de patrimoni municipal i contrastant les dades a través del Portal d’Informació Urbanística de Barcelona. La plataforma ha creat un mapa interactiu on hi ha abocat aquesta informació.

Mapa interactiu creat per la plataforma Constrüim la Sarrianenca

El resultat d’aquesta cerca s’ha concretat en dotze possibles espais que s’han analitzat exhaustivament, segons les necessitats de les entitats. De tots aquests llocs se’n destaquen dos per la seves condicions de superfície, altura i proximitat. Un és la nau de propietat privada, situada al pati d’illa del número 16 del carrer Sagrat Cor, que actualment té la qualificació urbanística d’equipament i que per això podria acollir activitats culturals. L’altre és la coberta de l’aparcament municipal de Cardenal de Sentmenat, a la vora dels Ferrocarrils de Sarrià, que amb les transformacions adients podria connectar ambdues bandes de la Via Augusta, salvant així un desnivell de cinc metres.

L’espai únic que s’intenta obtenir per aquestes entitats de Sarrià pretén potenciar l’interrelació entre el món del lleure i la cultura popular, una aposta innovadora a la ciutat de Barcelona. Per donar a conèixer aquests suggeriments a les diferents autoritats, la plataforma Construïm la Sarrianenca s’ha reunit amb diferents grups polítics municipals, amb els tècnics del districte i amb l’Institut de Cultura de Barcelona. Fruit d’aquestes reunions, s’ha acordat la creació d’una comissió formada pel Districte i les entitats en qüestió per valorar les propostes.

Durant la Festa Major del passat mes d’octubre, les entitats van llegir un manifest a l’inici de cada activitat. Per a les Festes de Sant Vicenç, a finals de gener, han previst una acció reivindicativa per donar a conèixer la seva proposta. La finalitat és fer una crida als veïns del barri, convidant-los a sentir-se sarrianencs perquè, com defensa la plataforma, Sarrià som tots i tothom ha de sentir que hi pertany. 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Comença la pacificació de Riu de l’Or: així serà un cop acabin les obres

El pressupost de l'actuació és de 840.521 euros i té un termini previst de 8 mesos

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Els Tabalers de Sarrià celebren 10 anys

Per celebrar l’ocasió, els Tabalers de Sarrià han convidat 10 colles d’arreu de Catalunya per compartir una trobada de percussió a la plaça de Pere Figuera i Serra, en el marc de la Festa Major de Sarrià, el pròxim 11 d’octubre

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

Mor atropellada una dona de 83 anys a la Bonanova

El sinistre va tenir lloc entre els carrers Ciutat de Balaguer i Sant Màrius

La incertesa sobre el final de les obres de l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

Les aus de Pedralbes

Un llibre on l'autor, entre el 2017 i el 2025, va recórrer gairebé diàriament un mateix itinerari ​​registrant cada espècie albirada o escoltada durant un total de 2.200 passejades

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí