Publicitat

Les Kol·lontai clausuren el BarnaSants 2018

spot_img

Publicat el 3.5.2018 16:00

Arts i lletres

Jesús Mestre

El dissabte 14 d’abril —data assenyalada per commemorar-se la Segona República!­—, es va clausurar l’edició 23 del festival BarnaSants Canço d’Autor, a la sala Luz de Gas, amb un gran concert de Les Kol·lontai. Abans, Pere Camps, director i ànima del festival, en va fer una valoració molt positiva: més de 100 concerts i la presentació d’uns 30 nous projectes. El festival s’ha mogut sempre per donar a conèixer nous cantautors i donar escalf a gent que es mou en aquest món des de fa molt de temps. Com a exemple, Camps va assenyalar que en Roger Mas és en el programa des de la primera edició, quan ningú el coneixia, i en aquesta darrera edició ha presentat un nou disc, Parnàs, a l’Auditoria de Barcelona, el 16 de març.

Publicitat

També va anunciar els guardonats d’aquesta edició: Giovanna Marini per la seva trajectòria; Antoni Claveria, director de la Casa Amèrica Catalunya, a l’activisme cultural, i Roger Mas, al concert més destacat.

Publicitat

Les Kol·lontai són Montse Castellà, Sílvia Comes, Meritxell Gené i Ivette Nadal i l’espectacle que presentaven era Cançons feministes per la llibertat i la igualtat: Cançons violetes, que servia per fer la presentació del seu primer àlbum. Montserrat Roig i Alexandra Kol·lontai (revolucionaria russa de qui ve el nom del grup), són referents genèriques del grup pel seu activisme com a dones. Durant el concert, les Kol·lontai van declarar que el seu activisme és tres voltes rebel: per ser dones; per ser de classe baixa, i per ser d’un país oprimit.

El concert tenia un plantejament de reivindicació política i feminista, i la majoria de les cançons eren fetes o inspirades per dones. Així, van anar passant per l’escenari cançons i textos de Clara Campoamor, Marina Garcés, Sílvia Bel, Mireia Calafell, Rosa Fabregat, Montserrat Abelló, Neus Català (“les dones són les oblidades, dels oblidats”), Maria Mercè Marçal, Mercè Rodoreda, de Burgos, Felicia Fusté o Mari Trini (memorable la versió que van fer de Yo no soy esa), entre d’altres. I, també, composicions pròpies de les Kol·lontai, algunes de molt personals, com la que Meritxell Gené dedica a la seva mare; la de Sílvia Comes amb dones assassinades; la d’Ivette Nadal amb “dona dóna”; o la de la tortosina Montse Castellà sobre “lo riu és vida”.

Aquestes quatre dones van oferir un concert intens, viu i de molta qualitat musical. Les seves veus de solista també se saben adaptar als cors i els acompanyaments i la música, basada en les guitarres, prenen matisos amb el piano tocat per Cartellà o els múltiples instruments amb què juga Gené, com l’harmònica, l’acordió i molts petits instruments de percussió. Una digna clausura per un festival indispensable pel món de la cançó d’autor catalana.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano
spot_img

Elisabeth Bosch: “Defensàvem una universitat pública, catalana, científica i democràtica amb assemblees, vagues i manifestos”

Entrevista a una doctora en Química que va viure els reclams del moviment estudiantil en ple franquisme

La Copa Sarrià debuta amb èxit i es consolida com a nova festa del futbol amateur 

El cap de setmana del 6 i 7 de setembre ha reunit més de 2.000 persones que han volgut viure el primer esdeveniment sarrianenc marcat per la convivència, l'emoció esportiva i l'esperit de barri

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]