Societat
Carme Rocamora
Amb previsió de la futura sortida progressiva del confinament, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dissabte un pla d’actuació amb mesures urgents i immediates per “garantir que la ciutadania pugui moure’s amb les millors condicions de seguretat possibles”, impulsant alhora els models de transport col·lectius, sostenibles i no contaminants. Es contemplen actuacions que ben segur transformaran la imatge de la ciutat, com a mínim durant un temps, sobretot a grans artèries com la Gran Via, la Diagonal o la Via Laietana, on els vianants i ciclistes guanyaran molt d’espai, així com també a altres carrers de l’Eixample.
Les mesures no seran tan destacables al districte, tot i que també n’hi ha unes quantes de contemplades: la Via Augusta guanyarà un carril lateral per a les bicicletes en detriment del vehicle privat en el seu tram inicial entre l’avinguda Diagonal i la plaça Molina, una reivindicació que la Plataforma Bici Augusta considera insuficient.
Celebrem que @bcn_ajuntament comenci a plantejar-se l'urbanisme tàctic per donar espai a la bici i al vianant.
A la Via Augusta però, és necessari arribar fins a la Plaça Borràs.
Amb aquest mapa es veu clarament que hi ha grans parts de la cuitat que queden totalment oblidades pic.twitter.com/awTQ0sLykd— Plataforma Bici Augusta (@AugustaBici) April 25, 2020
https://twitter.com/merceB612/status/1253988082765967360?s=20
Aquest nou corredor bici a la ciutat es pintarà d’un color identificatiu i comptarà amb el logo de la bicicleta senyalitzat a cada cruïlla, a més d’incorporar elements de protecció pel ciclista.
També es contempla la segregació de diferents trams del carril bus, com per exemple el que va des de l’Avinguda de Sarrià fins a la plaça Prat de la Riba o al carrer Balmes entre la Granada del Penedès i l’avinguda Diagonal. L’actuació en aquests casos consistirà en col·locar elements físics per protegir el carril bus de la invasió d’altres vehicles. A més, la creació de nous trams de carril bus afectarà també a la Via Augusta en sentit ascendent, en aquesta cas entre el carrer Hort de la Vila i el passeig de la Bonanova.
En total Barcelona preveu fer 17 actuacions de millora a la xarxa de carril bus i crear 21 quilòmetres nous de corredors bici, abans de l’inici del desconfinament.
També abans de l’estiu l’Ajuntament informa que vol començar a aplicar mesures com intensificar el control de la indisciplina en els carrils bici i bus, així com iniciar una campanya de comunicació per fomentar el respecte al ciclista en els carrers 30, i una altra campanya per prestigiar el transport públic.
El pressupost total de les actuacions previstes està xifrat en 4,4 milions d’euros.