Publicitat
spot_img

Les noves tecnologies eduquen?

Publicat el 12.3.2018 16:00

La contrapartida de @elenabulet

Una educació desintoxicada

Vivim en el món de la “tecnintoxicació”. La majoria de nosaltres consultem el mòbil unes 150 vegades al dia. Davant aquest fet, cal també incorporar el mòbil a les escoles? No, no cal. Primer de tot, perquè és una gran despesa de diners. En segon lloc, perquè les nenes i nens han de familiaritzar-se amb llibres i poder aprendre d’altres fonts no electròniques. A més, ja passen gran part del temps que són a casa jugant a l’ordinador, a videojocs o qualsevol altre aparell informàtic. Així doncs, per què voler seguir bombardejant-los amb noves tecnologies? Un altre factor important és la vista. Mirar sempre petites pantalles acaba fatigant els ulls. Desgraciadament, el món fora l’escola ja gira massa al voltant de la tecnologia. Donem a les futures generacions un espai d’aprenentatge on puguin aïllar-se momentàniament d’aquest vici.

Cal adaptar-se a la realitat

Les tecnologies estan presents en el nostre dia a dia. De fet, consultem el mòbil unes 150 vegades aproximadament. En tots els àmbits, ja que moltes feines requereixen també saber-les utilitzar. Així doncs, per què no ensenyar a fer-ne un bon ús a l’escola? Es poden convertir en eines útils en la recerca d’informació, ajuden a presentar idees de diverses maneres i obren un món de possibilitats d’expandir la creativitat. Es tracta d’ensenyar l’alfabetització digital a les futures generacions. I és que les noves tecnologies trenquen moltes fronteres. Per exemple, faciliten la relació entre l’alumnat i el professorat o bé permeten treballar en altres espais i en altres moments de manera més autònoma. Si bé els ordinadors són cars, els llibres digitals són més barats i també més lleugers. A la llarga, l’esquena ho agraeix!

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Nadal, un temps per cuidar i empatitzar

Un gest senzill, com una mà que acompanya, una mirada amable o simplement una veu coneguda, pot proporcionar més calma que qualsevol rutina formal a les persones amb malalties neurodegeneratives

El cas de Rosario Endrinal o la pobresa amb rostre femení

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles, Arran i l’Assemblea de Joves de Sarrià han commemorat el vintè aniversari de l’assassinat i n’han assenyalat l’aporofòbia institucional com a principal responsable

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària
spot_img

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Nadal, un temps per cuidar i empatitzar

Un gest senzill, com una mà que acompanya, una mirada amable o simplement una veu coneguda, pot proporcionar més calma que qualsevol rutina formal a les persones amb malalties neurodegeneratives

El cas de Rosario Endrinal o la pobresa amb rostre femení

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles, Arran i l’Assemblea de Joves de Sarrià han commemorat el vintè aniversari de l’assassinat i n’han assenyalat l’aporofòbia institucional com a principal responsable

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí