Publicitat

Les noves tecnologies eduquen?

spot_img

Publicat el 12.3.2018 16:00

La contrapartida de @elenabulet

Una educació desintoxicada

Vivim en el món de la “tecnintoxicació”. La majoria de nosaltres consultem el mòbil unes 150 vegades al dia. Davant aquest fet, cal també incorporar el mòbil a les escoles? No, no cal. Primer de tot, perquè és una gran despesa de diners. En segon lloc, perquè les nenes i nens han de familiaritzar-se amb llibres i poder aprendre d’altres fonts no electròniques. A més, ja passen gran part del temps que són a casa jugant a l’ordinador, a videojocs o qualsevol altre aparell informàtic. Així doncs, per què voler seguir bombardejant-los amb noves tecnologies? Un altre factor important és la vista. Mirar sempre petites pantalles acaba fatigant els ulls. Desgraciadament, el món fora l’escola ja gira massa al voltant de la tecnologia. Donem a les futures generacions un espai d’aprenentatge on puguin aïllar-se momentàniament d’aquest vici.

Cal adaptar-se a la realitat

Les tecnologies estan presents en el nostre dia a dia. De fet, consultem el mòbil unes 150 vegades aproximadament. En tots els àmbits, ja que moltes feines requereixen també saber-les utilitzar. Així doncs, per què no ensenyar a fer-ne un bon ús a l’escola? Es poden convertir en eines útils en la recerca d’informació, ajuden a presentar idees de diverses maneres i obren un món de possibilitats d’expandir la creativitat. Es tracta d’ensenyar l’alfabetització digital a les futures generacions. I és que les noves tecnologies trenquen moltes fronteres. Per exemple, faciliten la relació entre l’alumnat i el professorat o bé permeten treballar en altres espais i en altres moments de manera més autònoma. Si bé els ordinadors són cars, els llibres digitals són més barats i també més lleugers. A la llarga, l’esquena ho agraeix!

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

“Records de Vallvidrera”, la identitat d’un poble

L'Associació Mont d'Orsà de Veïns de Vallvidrera i La Vall de Vidre recullen en un llibre més de cinquanta articles sobre el barri

Recepta: Escudella i carn d’olla

Un plat tradicional de Nadal

Els veïns perden la paciència esperant solucions per les obres del carrer Muntaner i retreuen la ineficàcia del Districte

Els operaris que han de fer una obra que s'allargarà més d'un any, fa dos mesos que estan en vaga i les construccions no avancen
spot_img

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

“Records de Vallvidrera”, la identitat d’un poble

L'Associació Mont d'Orsà de Veïns de Vallvidrera i La Vall de Vidre recullen en un llibre més de cinquanta articles sobre el barri

Els veïns perden la paciència esperant solucions per les obres del carrer Muntaner i retreuen la ineficàcia del Districte

Els operaris que han de fer una obra que s'allargarà més d'un any, fa dos mesos que estan en vaga i les construccions no avancen

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí