Publicitat

Les noves tecnologies eduquen?

spot_img

Publicat el 12.3.2018 16:00

La contrapartida de @elenabulet

Una educació desintoxicada

Vivim en el món de la “tecnintoxicació”. La majoria de nosaltres consultem el mòbil unes 150 vegades al dia. Davant aquest fet, cal també incorporar el mòbil a les escoles? No, no cal. Primer de tot, perquè és una gran despesa de diners. En segon lloc, perquè les nenes i nens han de familiaritzar-se amb llibres i poder aprendre d’altres fonts no electròniques. A més, ja passen gran part del temps que són a casa jugant a l’ordinador, a videojocs o qualsevol altre aparell informàtic. Així doncs, per què voler seguir bombardejant-los amb noves tecnologies? Un altre factor important és la vista. Mirar sempre petites pantalles acaba fatigant els ulls. Desgraciadament, el món fora l’escola ja gira massa al voltant de la tecnologia. Donem a les futures generacions un espai d’aprenentatge on puguin aïllar-se momentàniament d’aquest vici.

Cal adaptar-se a la realitat

Les tecnologies estan presents en el nostre dia a dia. De fet, consultem el mòbil unes 150 vegades aproximadament. En tots els àmbits, ja que moltes feines requereixen també saber-les utilitzar. Així doncs, per què no ensenyar a fer-ne un bon ús a l’escola? Es poden convertir en eines útils en la recerca d’informació, ajuden a presentar idees de diverses maneres i obren un món de possibilitats d’expandir la creativitat. Es tracta d’ensenyar l’alfabetització digital a les futures generacions. I és que les noves tecnologies trenquen moltes fronteres. Per exemple, faciliten la relació entre l’alumnat i el professorat o bé permeten treballar en altres espais i en altres moments de manera més autònoma. Si bé els ordinadors són cars, els llibres digitals són més barats i també més lleugers. A la llarga, l’esquena ho agraeix!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els gínjols: curiositats i usos medicinals

D'on ve l'expressió "més content que un gínjol?"

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

Una maleta estratègica, el relat d’Elsa Corominas

"L’estiu va ser extraordinari. La va trucar, van quedar, es van caure bé i van intercanviar maletes, llibres, roba, impressions i històries. Per Nadal van omplir les dues maletes verdes conjuntament per anar a casar-se a Ciutadella"

Elisabeth Bosch: “Defensàvem una universitat pública, catalana, científica i democràtica amb assemblees, vagues i manifestos”

Entrevista a una doctora en Química que va viure els reclams del moviment estudiantil en ple franquisme
spot_img

Els gínjols: curiositats i usos medicinals

D'on ve l'expressió "més content que un gínjol?"

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

Una maleta estratègica, el relat d’Elsa Corominas

"L’estiu va ser extraordinari. La va trucar, van quedar, es van caure bé i van intercanviar maletes, llibres, roba, impressions i històries. Per Nadal van omplir les dues maletes verdes conjuntament per anar a casar-se a Ciutadella"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]