Publicitat

L’hora de la responsabilitat, l’hora de Barcelona

"No és hora ni de les dretes ni de les esquerres, ni dels de dalt ni dels de baix, sinó de Barcelona"

spot_img

Publicat el 23.5.2019 16:59

Opinió

Boris Valls (@BorisValls)

Els temps actuals han portat grans canvis socials: nous ritmes marquen la nostra manera d’actuar, de pensar i d’interaccionar. Vivim en una societat on dia a dia sorgeixen nous paradigmes que creen mosaics plens de matisos blancs, negres i fins i tot blaus, semblants a l’art inspirador que el gran Antoni Gaudí va saber plasmar a la nostra ciutat.

Publicitat

Barcelona sempre ha estat una ciutat símbol de societats cosmopolites, culturals i emprenedores, però des de fa uns anys sembla que ha deixat de ser una prioritat per alguns dirigents polítics que han considerat que el debat constructiu i el consens no els proporcionarien la satisfacció esperada.

Publicitat

Aquesta decisió ha passat factura a una Barcelona que demana consens per donar solució a problemes com l’habitatge, la mobilitat, l’atur, la seguretat, la contaminació, la digitalització i l’emprenedoria econòmica i social, entre altres temes de gran rellevància per la ciutat.

Els que vivim en aquesta ciutat en moltes ocasions hem pogut sentir com algunes de les propostes que s’han llançat durant la campanya electoral han format part del repertori de monedes de canvi que la ciutat guarda a la memòria. Al llarg de tots aquests anys, hem pogut comprovar com propostes que semblaven realitat s’han convertit en propostes que mai han arribat a veure la llum i que han generat grans frustracions.

©Elena Bulet

Ha arribat l’hora de posar Barcelona al centre, d’exercir la responsabilitat per millorar sense complexos una ciutat que s’ho mereix tot i més. No és hora ni de les dretes ni de les esquerres, ni dels de dalt ni dels de baix, sinó de Barcelona; de parlar de present, de futur i sobretot del llegat que volem deixar a les futures generacions.

Barcelona ha de tornar a ser referent a nivell internacional

És important que els propers 4 anys Barcelona torni a recuperar la seva essència, la concòrdia entre la seva gent i la força que l’ha caracteritzat durant molts anys. Barcelona ha de créixer i tornar a ser un referent per a altres ciutats a nivell internacional, els barcelonins hem de ser partíceps d’aquest gran projecte i ens hem de sentir part de la Barcelona que dia a dia i amb el nostre esforç estem ajudant a construir.

Desitjo que la propera legislatura estigui plena de consens, bones intencions i sobretot seny, un seny que sembla que fa temps que no treu el cap pels carrers de Barcelona.

És important que les personalitats que governaran aquesta ciutat siguin conscients de la responsabilitat que tenen en la transformació de la ciutat. També ho han de tenir en compte aquells que representen entitats socials i econòmiques. Ha de quedar clar que els límits només se’ls posen ells mateixos, nosaltres estarem disposats a afrontar tots aquells reptes que facin falta per millorar una ciutat que ha de ser pilar i inspiració de la transformació social i econòmica per a altres urbs a nivell mundial.  Barcelona és una ciutat amb un caràcter modern marcat pel tarannà de la seva gent, no deixem que la ignorancia ens desviï del camí del nostre objectiu final.

 

 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona viu el dia amb més calor de la història: 40 °C a l’Observatori Fabra

Feia 42 anys, des del 6 de juliol del 1982, que el termòmetre no marcava una temperatura tant alta a la capital catalana

Sara Jaurrieta, escollida primera secretaria del PSC a Barcelona: “És un honor i un orgull”

La diputada i exregidora de Sarrià - Sant Gervasi apunta al canvi climàtic i l'habitatge com dos dels principals reptes per a la ciutat

Tipus i beneficis de l’arbrat viari que hi ha a Barcelona

Els arbres a les ciutats són indispensables per a millorar la qualitat de l'aire i constitueixen refugis de biodiversitat

Barcelona, una ciutat d’esquerres

"Venen quatre anys per esmenar els disbarats perpetrats en els últims vuit anys", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic, i que alhora transmet esperança a qui es troba en una situació similar. En el seu discurs, l’actor sarrianenc va dedicar el premi al seu director, agraint-li profundament l’oportunitat i el repte: “No podré agrair-t’ho mai prou. Mereixes viure en veu alta, amb orgull i meravellosament.” La gala de premis, que es va celebrar la nit del 24 de novembre a Nova York, va tenir un altre guanyador espanyol que es va endur l'Emmy Internacional a millor documental esportiu. Es tracta de #SeAcabó: diario de las campeonas, dirigit per Joanna Pardós, que relata la història del petó no consentit a la futbolista Jeni Hermoso després de la victòria d'Espanya al Mundial de futbol femení de 2023. Ambdós han rebut el reconeixement a les xarxes del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa: "Històrics Emmys Internacionals amb segell català!"

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí